• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Taakbalk en rechtermuisknop Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

john64

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2011
Goedemorgen,
Ik werk met Windows-10 en Office-2010. Op de taakbalk heb ik een aantal veelgebruikte programma's staan waaronder Word en Excel.
Normaal gesproken kun je met rechtermuisknop (RMK) op bijv. Word een lijst zien met recent geopende bestanden, eventueel "vastgepind" aan de taakbalk
Bij Excel werkt dit helaas niet. Ik kan dus niet mijn recent geopende excel bestanden via RMK laten zien en een keus maken om er één te openen.
Datzelfde verschijnsel treedt ook op als ik op start-knop klik, naar Alle Apps ga, vervolgens naar Microsoft Office. Hier kan ik alle programma's van Office openen met RMK, en keuze maken uit laatst geopende bestanden. Behalve bij Excel, hier wordt niet gereageerd op de RMK.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen ? Is hier ergens een optie verkeerd ingesteld ?

mvg
John

Laatst bewerkt:
In bijlage een overzicht van de invoegtoepassinge.
Ik zie er niets bijzonders aan.
Weet trouwens ook niet waar ik op moet letten :confused:

Nog andere ideeën ?

mvg
John

Bijlagen

• invoegtoepassingen excel.jpg
    invoegtoepassingen excel.jpg
    93,9 KB · Weergaven: 187
Even iets uitzoeken.

Wat is het resultaat van deze macro ?

Code:
Sub M_snb()
   MsgBox Application.RecentFiles.Maximum
End Sub

Resultaat: 25

Ik zie bij bestand - recent wel de recent geopende bestanden, dat is volgens mij het probleem niet
het lukt alleen niet met rechtermuisknop op excel pictogram op de taakbalk

Laatst bewerkt:
Dit heeft in weze niks te maken met Excel maar met windowsbrowser.
Klik recht op de taakbalk en kies voor eigenschappen.
Daar kan je een en ander naar wens instellen.

Hallo Cobbe,
Welke eigenschappen zou ik moeten aanpassen? Probleem doet zich alleen voor bij Excel, alle andere programma's op de taakbalk werken wel goed

Tja moeilijke vragen? daar ben ik niet zo'n fan van.:)
Maar zou zo niet direct weten welke instelling er moet aangevinkt worden, want het zijn er nogal wat.

Misschien anders denken. Verwijder hem daar eerst en zet hem terug. Zomaar een idee. Of ben ik aan het raaskallen..... :P

Ik werk ook met Office 2010 en ik begrijp niet wat je waar ziet. Kun je een schermafdruk maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan