Taakbalk 'freezed' bij opstarten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dingus

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2006
Zodra ik de computer opstart, bevriest de taakbalk. Je kan er echt letterlijk niks mee, niet op klikken, niet verslepen etc.

Hierna moet je dus goed 20 minuten wachten, voordat hij eindelijk 'de-freezed'.

Daarintegen, als je een programma opstart vanaf het bureaublad, zegge een map of een irc client, gaat dit uitermate snel, zoals het hoort dus.

Helaas heb ik hier weinig aan als de taakbalk leeg blijft.

Verder werkt alles na deze periode goed, behalve dat ik op het moment mijn iTunes niet terug kan vinden in de taakbalk, terwijl ik wel muziek hoor. Terwijl ik dat ook niet eerder heb gehad.

Het vreemde is dat ik dit de laatste tijd op bijna elke windows installatie heb gehad, mischien een update? Ik update namelijk altijd braaf zodra microsoft weer met wat nieuws op komt zetten.

Ik hoop dat iemand van jullie een oplossing hiervoor heeft, het is namelijk best vervelend om een half uur te moeten wachten voordat je computer eindelijk stabiel draait.

Alvast bedankt,

Jorijn

Probeer het volgende Visual Basic script:

Klik hier

Het zet namelijk alle taakbalk instellingen terug naar naar wat standaard is voor Windows.

Opmerkingen:
Sluit ook alle programma's eerst af voordat je het uitvoert.
Het stopt tijdelijk Verkenner, dus je Bureaublad etc. zie je even niet. Die komt na afloop verder gewoon weer terug.
Maak vooraf een Herstelpunt, want ik kan 100% niet garanderen dat dat de oplossing voor je probleem gaat worden het kan namelijk ook helemaal niet met je taakbalk te maken hebben maar met een programma.
Ook moet je, na afloop, het weergeven van taakbalken die je eerder aan had staan weer activeren, bijvoorbeeld de Snel Starten taakbalk. Wellicht zelfs opnieuw aanmaken.

Laat ons weten of dit geholpen heeft.

Tijs.

Hallo Tijs,

Ik geloof dat dit heeft geholpen.
Hartelijk dank voor de moeite.

Jorijn

Ga naar http://www.nucia.eu

Lees de instructies, en post dan een HijackThis bestand. Misschien is er een automatisch met je Windows opstartend programma dat de schuld is van je probleem.

Overigens kan het ook zijn dat bijvoorbeeld een programma dat scant of je printer of je scanner wel aanstaat misschien hier iets mee te maken heeft. Stel dat die printer of scanner niet standaard aanstaat, kan het zijn dat daarop lang gewacht wordt.

Meer tips heb ík niet voor je. Ik hoop dat je eruit kunt komen.

Tijs.

je kunt ook windows opnieuw instaleren en kijken na welke aplicatie het "freeze"gebeurd.
installeer dan 1 voor 1 de programma's, na elke instalatie opnieuw opstarten als ze dat vragen.
dan weet je ook waar het door komt.
want ik denk dat het aan een progje ligt wat je er op hebt staan

Tja, windows opnieuw installeren bij een probleem, dan blijf je installeren.:confused: :(

TS, ik lees dat het vaak een foutieve driver is van een netwerkkaart die het probleem kan veroorzaken, ook NAV en Windowblinds worden genoemd, kijk er eens naar.

Toen ik vanmiddag zelfs een uur moest wachten tot de boel eindelijk werkte was ik het zat.

Windows eruit gegooit, en draai nu op een kers verse Ubuntu, toch al mee geexperimenteerd.

vooralsnog bedankt voor de tips en moeite! :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan