Taakbalk houdt dubbele hoogte niet meer vast

• Onderwerp starter Onderwerp starter xemx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

xemx

Verenigingslid
Lid geworden
15 aug 2001
Sinds een paar dagen houdt mijn laptop de dubbele hoogte van de taakbalk niet meer vast. Ik verdubbel hem steeds opnieuw via ontgrendelen > slepen > vergrendelen, maar na 1 of 2 x herstarten heb ik weer een enkele taakbalk. Andere instellingen blijven wel bewaard.

Het enige bijzondere wat ik afgelopen week gedaan heb is het wijzigen van de lettergrootte dpi van 110% naar 100%, maar dit opnieuw veranderen hielp niet.

Ik heb gescand met MBAM en AVG, maar niets gevonden.

Een hoop gelezen over hoe group policy benaderen in Vista en gekeken of ik deze sleutel heb HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\LsaLmCompatibilityLevel (3). die sleutel heb ik, maar geen group policy. Ik begrijp uit wat ik lees dat je in Vista group policy settings in het register moet wijzigen.
Heb vervolgens gezocht naar een overzicht van de group policy settings voor mijn laptop Windows Vista Home Premium SP2, mara kon die niet vinden. Wel deze:
WindowsServer2008andWindowsVistaSP1GroupPolicySettings.xlsx (http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=25250)
Ik hoopte dat ik een sleutel als deze zou herkennen in mijn register:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer!TaskbarNoResize
Maar ik liep hier vast:
HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\
En eigenlijk zou ik, ook als ik wel een sleutel zou vinden die relevant lijkt, niet goed weten wat dan te doen.

Bij het doorzoeken van het register vond ik ook de sleutel HKLM\ Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advacnced\TaskbarSizeMove (waarde 0): moet ik hier misschien iets wijzigen?

Ik hoop dat iemand me verder kan helpen.
Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Bedankt,
Angela

Dank je wel voor je reactie!
Maar ik heb windows vista home premium SP2.
Ik kan de taakbalk vergrendelen via de eigenschappen menu start of door rechts te klikken op de taakbalk en heb dit gedaan.
Ik heb de standaard vormgeving en niet aero ingesteld (wordt laptop traag van), maar heb dit al jaren zo en ik heb dit probleem nooit eerder gehad.

Ik denk dat het je raar zal klinken, maar start eens op in de veilige modus; kijk of Win het daar wel onthoudt..
Grote kans dat ie nu in de normale modus het wel onthoudt..
Deze mysterieuze oplossing heeft iig bij meerdere mensen gewerkt...

Dank je! Helaas, ook instellen in de veilige modus heeft niet geholpen. Ik heb vervolgens ook gekeken wat er gebeurde als ik het instelde nadat ik als administrateur opstartte, maar dat hielp ook niet. Daarna gekeken of energiebeheer instellen op hoge prestaties hielp, maar ook dat niet.
En nu verliest de werkbalk bureaublad ook de volgorde van de programma's, ieks. Kan zijn dat ik dat heb bereikt tijdens van alles uitproberen :-p , maar het kan dus ook zijn dat de taakbalk meer instellingen niet vast kan houden.

Nog de volgende register sleutels nagekeken op basis van wat ik gegoogled heb, maar geen "NoSaveSettings" gevonden:
Check for a DWORD value "NoSaveSettings" in right-side pane under following keys:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
HKEY_USERS\.Default\Software\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Program Manager\Restrictions

Ik heb een nieuw account aangemaakt, zonder nog alles over te zetten. Deze onthoudt niet de volgorde van de programma's op het bureaublad, maar het houdt wel de stand van de taakbalk vast. Alleen: ik kan de taakbalk alleen 3 dubbel hoog maken, niet twee dubbel. Ik ga nog uitzoeken hoe dat komt. Ik wacht met alles over zetten tot ik dat heb opgelost en de volgorde van het bureaublad kan vasthouden. En dan eerst een paar dagen testen of het stand houdt, want ik begrijp niet waarom ik het probleem dan ook in de administrator account heb.
Zou fijn zijn als ik de oorzaak vind.
In het eventlogboek krijg ik de laatste dagen steeds de melding ScRegSetValueExW-oproep voor FailureActions is niet geslaagd vanwege deze fout:
Toegang geweigerd. Kan dat er nog mee te maken hebben?
Morgen ga ik weer verder.
Bedankt!

In een poging om de volgorde van de taakbalk bureaublad te behouden, heb ik nadat ik de programma's had geordend op bureaublad vernieuwen geklikt. Hierna bleven niet alleen de programma's in de bureaublad taakbalk behouden, maar ook de taakbalk behield zijn dubbele grootte. Ook na de derde keer herstarten nog. Ik ben nog heel onzeker of het morgen ook nog goed gaat, maar ik post het toch alvast even, opdat niet iemand hier onnodig tijd in steekt. Ik laat morgen weten hoe mijn scherm eruit ziet.

En nu heb ik nog steeds een dubbele taakbalk en de pictogrammen van de werkbalk bureaublad in de volgorde als ik ze gisteren heb ingesteld.
Voor de volledigheid, meld ik nog even dat ik gisteren ook in de persoonlijke instellingen > kleur en vormgeving > geavanceerde vormgeving de pictogrammen heb vergroot.

Het werkt dus allemaal weer. Fijn!! Ik wacht nog een weekje voor ik deze vraag op opgelost zet, maar sowieso natuurlijk hartelijk bedankt :thumb:!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan