Taakbalk Koppelingen - Bestand Openen- Beveiligingswaarschuwing.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Crazy300

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2007
Hoi,

Ik had me computer gisteren opnieuw geinstalleerd.
Alles verliep goed, maar opeens uit het niets op me taakbalk koppelingen waar ik kladblok en IE neerhadgezet, als ik daar op druk komt er te staan :

Bestand Openen - Beveiligingswaarsschuwing

Wilt u dit bestand openen...blabla

Dit is echt heel erg irritant en dit is zomaar gekomen.
Ben er achter gekomen dat als ik er rechtmuisknop op doe en als administrator uitvoeren klik dat die waarschuwing dan er niet komt.
En als ik in internetopties bij Beveiliging/Internet/Aangepaste niveau : Toepassingen en onveilige bestanden starten op uitgeschakeld vink, dan komt dat die waarschuwing ook niet meer. Maar zodra ik dat doe komt er elke x te staan dat ik gevaar oploop omdat ik die uitgeschakeld heb dus ook heel irritant weer.

2we9mhg.jpg

Hoe kan dit zomaar ?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen:(

:edit

En oja elke snelkoppeling die ik daarbij neerzet gebeurt dit, dus niet alleen bij IE.

Laatst bewerkt:
Met de rechter muisknop op de snelkoppeling klikken.
Eigenschappen
Tabje Snelkoppeling
geavanceerd
"Als administrator uitvoeren" aanvinken

Dit wel voor elk programma doen.

Succes

Laatst bewerkt:
Alternatieve oplossing

Hoi, ik heb een PC met Windows 7 Home Premium.

Doordat ik een oplossing voor hetzelfde probleem zocht kwam ik dit antwoord tegen. Het werkte voor mij echter niet daar mijn computer daarna steeds ging vragen of ik wilde toestaan dat het programma dat ik via een snelkoppeling in de werkbalk wilde openen wijzigingen ging aanbrengen op het systeem. Ik ruilde dus de ene melding in voor de ander.

Wat ik dit keer anders had gedaan dan anders bij het inrichten ven een PC was dat ik de standaardwerkbalk 'koppelingen' in gebruik had genomen om de snelkoppelingen van de andere programma's in te plaatsen. Als ik de snelkoppelingen vanaf het bureaublad opende kreeg ik geen melding, maar zodra ik ze daar neerzette kreeg ik dus de beveiligingswaarschuwing.

Ik heb toen toch maar weer een eigen werkbalk gemaakt:

- maak op een handige plek een map en noem die bijvoorbeeld 'werkbalk'
- Klik met rechts op je taakbalk, ga naar 'werkbalken' en kies 'Nieuwe werkbalk..'
- Selecteer je zojuist gemaakte map
- Sleep dan gewoon de snelkoppelingen uit de werkbalk 'koppelingen' naar je nieuwe werkbalk 'werkbalk'.
- Pas je coole nieuwe werkbalk aan aan je wensen; ik hou van kleine pictogrammen en het uitzetten van titel en tekst, maar smaken verschillen.
- Presto.

Bij het openen van dezelfde snelkoppelingen uit mijn eigen werkbalk in plaats van de werkbalk 'koppelingen' krijg ik die beveiligingswaarschuwing niet.

Maar het zou toch wel handig zijn als Microsoft ergens een vinkje zou inbouwen dat naar tevredenheid werkt zodat je gewoon de wat je denkt dat is bedoeld als de standaard snelkoppelingenmap 'koppelingen' kan gebruiken zonder dit soort frustraties :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan