Taakbalk kwijt..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bart23

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 jun 2011
Hallo,

Ik sta voor een klein mysterie. Zoals jullie allemaal weten gaat na een tijdje je scherm op zwart (geen slaapstand) als je een tijdje niks doet.. Geen probleem tot nu toe.
Zodra ik m'n werk weer hervat en het scherm dus weer terug springt is m'n taalkbalk verdwenen! Dus niet verborgen, maar echt verdwenen.. Alleen de Start-knop staat er!
Zo dus:

[smallimg]http://www.dumpyourphoto.com/files2/64044/7tZOgAWs84E.jpg[/smallimg]

Heeft er iemand enig idee wat er hier aan de hand is??

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik denk eerder dat het te maken heb met een proces dat uitgeschakeld wordt. Zijn bureaublad en taakbalk 1 proces of 2 processen

Vallen dacht ik allemaal onder process "Explorer.exe". Sluit die maar in taakbeheer en je taakbalk is ook weg. Start het weer via taakbeheer en taakbalk is ook terug.

Klopt, Crash.
Dit wordt als een van de oplossingen aangedragen.

Vreemd dat dit blijkbaar al zo lang bestaat en niet gerepareerd wordt door MS!

Oke, bedankt allemaal..
Ik zal de methodes gaan proberen die op de gegeven site (http://www.online-tech-tips.com/windows-7/windows-7-taskbar-disappearing/) worden vernoemd!
Ik zal jullie op de hoogte houden :)

*kleine update*
Methode 2 op die site (de BIOS-updaten) sla ik toch maar even over.. Ik weet wel aardig wat van computers/laptops, maar dit gaat me een stapje te ver. Alle drivers daarentegen zijn al up-to-date en methode 3 en 4 werken sowieso wel.
Dus het is maar afwachten op een Windows Update dan.

Laatst bewerkt:
Posten lukt nu wel zie ik.:thumb:

Het betreft hier geen Windows Xp aan de screenshot te zien en de oplossing van Kellys-Korner lijtk mij voor XP.

Laatst bewerkt:
Dat gaat hem niet worden nee ;)
Ik heb geprobeerd om Microsoft te mailen, maar om daar contact mee te krijgen is al een hele opgave!

Het kan zijn dat het telkens nadat je beeldscherm lang uitstaat(of als het beeldscherm uitstaat en hij naar screensaver schiet) de balk weg is.

Je kunt het dus wss oplossen door geen screensaver of een standaard screensaver te kiezen..

Heb nu een standaard screensaver ingesteld.. Had hiervoor dus idd eentje die niet van Windows was.
Tot zover is dat de enige oplossing, want het lijkt te werken!

Geweldig dat het gelukt is!

Graag nog je vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost",...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan