Taakbalk Snelstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

roan

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2001
Berichten
91
Mijn taakbalk snelstarten is iedere keer als ik pc opnieuw opstart verdwenen
als ik dan bij eigenschappen taakbalk het vinkje weer inschakel komt taakbalk
snelstarten weer te voorschijn alle instellingen van taakbalk staan goed ingesteld

En bureaublad pictogrammen uitlijnen op raster staat iedere keer aan bij opnieuw opstarten pc terwijl ik iedere keer het vinkje verwijder

Wat kan ik doen om dit te verhelpen
Bij voorbaat dank
 
Wat heb je voor rechten in je pc? Gebruiker of administrator?
Hoe sluit je je pc af?
 
Administrator
Ik sluit mijn pc op de normale manier af
 
Hm,m, vreemd.

Kun je eens een extra account aanmaken, en daar hetzelfde mee testen?
 
Ik heb een extra account aangemaakt en dan start taakbalk snelstarten wel op en blijft ook aan na opnieuw opstarten
Moet ik nu al mijn opgeslagen bestanden overzetten naar die nieuwe account
en alle in stellingen wijzigen naar mijn voorkeur
Of kan ik in mijn eigen account wijzigen aanbrengen dat taakbalk snelstarten
wel iedere keer mee opstart
 
Ik ben bang dat je je instellingen en documenten kunt overzetten.
 
Er zit dan niets anders op dan alles over te zetten
en instellingen aan te passen

Bedankt voor het goede advies
 
Er is een goede kans dat dit probleem kan worden gerepareerd door in het register een verwijzing te herstellen naar USERINIT.EXE. Nu, het is belangrijk dat je het register kunt aanpassen en hiervan een backup hebt. Voor backup is een recent systeemherstelpunt voldoende. Die worden automatisch aangemaakt en kan je vinden via Start - Uitvoeren - de opdracht msconfig geven - op het eerste tabblad Systeemherstel. Schrijf in het register alles precies zoals in de tekst staat, ook uppercase en lowercase.

Ik heb dit uit het volgende forum: Forum Techguy.
http://forums.techguy.org/windows-nt-2000-xp/274866-quick-launch-icons-taskbar.html

Lees het topic goed door, er kunnen nuttige zaken instaan, dit is in ieder geval het laatste en beste advies, nadat het probleem werd opgelost:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

However, a friend of mine who is a senior IT manger with Dell visited me this evening and told him about this issue. He checked the local setting for the current account user using the following path:

HKEY_Current_User\Software\Microsoft\WindowNT\CurrentVersion\Winlogin

He did not find the path to USERINIT.EXE.

So he did create a string path where he inserts the USERINIT to:

C:\Windows\system32\userinit.exe.

Saved the new registry than restarted the system, in doing that apparently it has solved the problem and now that all ICONS under Show Quick Launch start to appear on the taskbar each time I reboot or start my PC.

I hope that the above information is useful to someone who might has the same issue.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan