Taakbalk te hoog

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolus

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2003
Berichten
28
Mijn taakbalk is dubbel zo hoog als normaal en noch met de muis noch met systeemherstel kan ik de normale hoogte krijgen.
Op de onderste helft staan een paar items zoals "Mijn muziek", Mijn documenten" Een raadsel waarop juist deze daar te vinden zijn. Ik gebruik beide niet.
Voor een oplossing zeg ik bij voorbaat dank. Carolus
 
Klik eens met rechts op je taakbalk en kijk of "vergrendelen" aan staat.
 
Beste Crash, Dank voor je ontzettend snelle reactie, maar nee, vergrendelen stond bij mij niet aan.
Ik mag wel blijven wachten ? Carolus
 
Natuurlijk mag je blijven wachten.:)
Helaas heb ik geen opties meer.
 
Jammer, Chorus, maar toch bedankt voor de moeite die je hebt gedaan.
 
Kun je eens een screenshot maken van je scherm? Ben wel benieuwd hoe het eruitziet ;) Misschien dat ik de situatie dan wel herken en je dan kan helpen :)

Weet je hoe je een screenshot moet maken?
 
Je kunt ook naar ImageShack.us gaan als je bestand groter is dan 100 kb (dat is maximum hier op het forum), en daar je pic uploaden, link hierplaatsen zodat wij hem kunnen zien :)
 
Taakbalkprobleempje

Beste Hans, Bedankt voor je adviezen.PrtScr werkt niet bij mij. Snagit heb ik geladen maar dat is allemaal te geleerd voor me. Een bevriende buurman maakt dezer dagen met zijn digitale camera een foto van mijn screen en dan kan ik dat als bijlage overzenden.
Ik verzoek je daarop nog even te wachten. Dank voor je geduld en behulpzaamheid. Carolus
 
Re: Taakbalkprobleempje

Geplaatst door Carolus
PrtScr werkt niet bij mij.

Nee? Probeer eens dit:
- PrtScr indrukken;
- Paint of Word openen en kiezen voor Bewerken -> Plakken (of Edit -> Paste).
Zie je dan geen screenshot verschijnen?
(Om het hier als bijlage te kunnen plaatsen, moet je het misschien wat verkleinen.)
 
rechtermuis

Hoi Carolus,muis op taakbalk,rechtermuisknop,optie werkbalk vink eens wat af
kijk nu of je de hoogte wel kunt aanpassen
of een nieuwe werkbalk aanmaken
suc6
 
Mijn dank aan Hans, Buffy en doe-dit-dan.
De tip van buffy verschafte mij een afbeelding van mij scherm met de verhoogde taakbalk. Ik voeg die hierbij zoals door Hans gevraagd en hoop,, dat de afbeelding nog voldoende te bekijken is. Ik moest hem wel verkleinen om als bijlage te kunnen zenden. Maar enfin.
Dank aan allen die me te hulp snelden en nu hoop ik op de definitieve oplossing van de "verhoogde taakbalk""
Waarvoor weer bij voorbaat mijn dank.
Carolus
 

Bijlagen

  • taakbalk.2.doc
    60,5 KB · Weergaven: 102
Rechts klikken op je taakbalk, staat daar niet iets van "Extra taakbalk" ofzo?

klik eens op de onderste taakbalk, houdt de muisknop ingedrukt en probeer het eens naar het midden van je scherm te slepen?

waarschijnlijk staat er dan een klein venstertje wat je kunt sluiten dmv op een kruisje te drukken :)
 
Beste Hans, Op de een of andere manier is de zaak nu in orde. Ik vertelde al, dat er op het onderste deel van de te hoge taakbalk allerlei items stonden. Die namen heb ik een voor een naar boven gesleept en verwijderd. Dan kon ik nog de taakbalk automatisch verbergen. Daar heb ik ook maar eens op gedrukt. En zie, het ding heeft zijn normale grootte en de icoontjes rechts staan ook weer keurig in het gelid naast elkaar.Het automatisch verbergen heb ik weer uitgechakeld en dat was het dan.
Begrijpen wat er gebeurd is doe ik niet maar dat is niet nodig. Ik wil toch niet bij Bill Gates gaan werken.
Jou en de anderen die zo vriendelijk waren zich over mijn probleempje te buigen mijn zeer hartelijke dank.
Jullie doen geweldig werk. Mijn oprechte bewondering !! Dankbare Carolus
 
Graag gedaan hoor :)

Ik begrijp ook niet hoe het daar gekomen is, als ik probeer Mijn Docu's naar de taakbalk te slepen lukt dat niet....

Maar goed het is opgelost :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan