Taakbalk tweemaal zo hoog.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Niekydemus

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2006
Sinds enkele maanden is onze taakbalk hoger geworden. Ik heb alle opties geprobeerd, proberen te slepen, de taakbalkinstellinen etc. etc. Hij is met geen mogelijkheid kleiner te krijgen. Heeft iemand een idee welke instellingen er verder nog zijn voor de taakbalk.

Voor alle duidelijkheid, het is geen eenvoudig "dubbele pijltjesprobleem". Hoop dat iemand een oplossing heeft.

B.v.d. Niek

Misschien even bij taakbalken kijken (rechtsklikken > taakbalken) welke aan staan en eventuele overbodige taakbalken uitzetten.
Groeten Leo

staat je taakbalk niet gewoon vergrendeld?

Ik heb zelf met opzet mijn taakbalk 2 x zo hoog gemaakt zodat ik een hele rits snelkoppelingen onderop kan zetten... ik krijg hem ook weer weg door: Rechtermuisknop>Taakbalk vergrendelen>slepen...

Hoop dat je er wat aan hebt

Nee de taakbalk is niet vergrendeld, de vergrendelen -> ontgrendelen en vervolgens slepen levert ook niets op.

Wanneer ik de balk wil "verlagen" door te slepen, verdwijnt de gehele balk onderin beeld, subtiel naar boven slepen levert dezelfde "hoge" balk op, nog hoger slepen levert wel gewoon een hogere taakbalk op. Nu is het geen onoverkomelijk probleem, maar het zou toch eenvoudig op te lossen moeten zijn.

Zou je ees een screenshot kunnen maken van je taakbalk, misschien dat ik je dan beter kan helpen..

Ik heb een printscreen gemaakt v/h bureaublad, hoop dat je er wat uit op kunt maken.

Bijlagen

• ~Kopie van nieuw-1.jpg
    ~Kopie van nieuw-1.jpg
    94,2 KB · Weergaven: 91
Ik zie het probleem al... De taakbalk is gevuld met Snelstart pictrogrammen en de normalen openstaande en geminimaliseerde vensters... wat je moet doen is VOOR de vensters klik je op die puntjes, sleep deze naar boven, zodat alles op een rijtje blijft staan en niet onder elkaar. Wanneer je dat hebt gedaan schiet je taakbalk misschien wel gelijk normaal... Mocht dat niet gebeuren slaap hem dan zelf...

This should do it

Succes!

In plaatjes is dit de uitkomst:

Plaatje 1:
Sleep 1 naar 2 toe

Uitkomst is plaatje 2, handmatig taakbalk naar beneden slepen...

Bijlagen

• taakbalk1.JPG
    taakbalk1.JPG
    15,4 KB · Weergaven: 90
  • taakbalk2.JPG
    taakbalk2.JPG
    12,7 KB · Weergaven: 73
hmmm.... eenvoudiger dan ik dacht! Mijn dank is groot :thumb:.
Dus bij deze opgelost.

Groeten Niek

En omdat een taakbalk niets met hardware te maken heeft, is de vraag verplaatst naar de XP sectie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan