taakbalk van kleur veranderen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

necropolis

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2007
Graag zou ik mn taakbalk onderaan in beeld veranderen van kleur.
Ik heb windows XP op pc staan en kleur momenteel van taakbalk is zo klassiek grijs..
Via wat zoeken heb ik volgende handeling gedaan...

Rechtermuisklik (bureaublad) => eigenschappen => vormgeving

Nu zie ik op myn pc staan onder vormgeving "vensters en knoppen" : windows-klassiek

Maw ik heb niet die mogelijkheden van olijfgroen, grijs, blauw voor taakbalk.

Wat zou ik nog moeten veranderen dan?

Graag zou ik mn taakbalk onderaan in beeld veranderen van kleur.
Ik heb windows XP op pc staan en kleur momenteel van taakbalk is zo klassiek grijs..
Via wat zoeken heb ik volgende handeling gedaan...

Rechtermuisklik (bureaublad) => eigenschappen => vormgeving

Nu zie ik op myn pc staan onder vormgeving "vensters en knoppen" : windows-klassiek

Maw ik heb niet die mogelijkheden van olijfgroen, grijs, blauw voor taakbalk.

Wat zou ik nog moeten veranderen dan?

Niemand ???

ben niet echt een held hiermee, maar als je een cd van xp hebt, dan zou je via configuratiescherm naar software kunnen gaan, en aan de linkerkant " windows onderdelen toevoegen of verwijderen " aanklikken. dan kan je de thema's als het goed is weer ergens aanvinken, en dan worden ze geinstalleerd.

Als echt niks meer werkt, dan zou je 1 van de programma's van de mensen die hier gereageerd hebben kunnen proberen. Windowblinds van stardock is ook 1 van die programma's. is wel een trial, als je ergens een volledige versie vandaan weet te vissen is dat mooi meegenomen, maar dat mag hier verder niet worden doorgegeven.

succes :)

Ga naar: start-programma's-systeembeheer(als het er staat dan, anders moet je even bij zoeken intikken: Systeembeheer)

Ga naar service's, zoek in die lijst op: Thema's
Die staat aan of uit, maar gewoon klikken: Service opnieuw starten.

Dan doet die het weer!

Succes!:thumb:

Ga naar: start-programma's-systeembeheer(als het er staat dan, anders moet je even bij zoeken intikken: Systeembeheer)

Dan doet die het weer!

Hey,

net even jouw info gevolgd, en die sevice thema's staat inderdaad op uitgeschakeld, als ik rechtermuisklik doe zie ik "service opnieuw starten" wel staan alleen kan ik daar niet op klikken (staat niet in het vet)

Hoi,

We hadden zelfde probleem vanochtend. Is inmiddels makkelijk opgelost.

Start, Configuratiescherm, Beeldscherm, Kies de tab Vormgeving.
Kies nu bij "Vensters en knoppen" voor "Windows XP stijl".
Dan zet hij o.a de kleur terug.

Succes :thumb:

Hoi,

We hadden zelfde probleem vanochtend. Is inmiddels makkelijk opgelost.

Start, Configuratiescherm, Beeldscherm, Kies de tab Vormgeving.
Kies nu bij "Vensters en knoppen" voor "Windows XP stijl".
Dan zet hij o.a de kleur terug.

Succes :thumb:

Als het zo makkelijk was, had ik dit ook gevonden, maar probleem hier is onder "vensters en knoppen" heb ik enkel maar de mogelijkheid "windows-klassiek" (dus ook als ik probeer open te schuiven) zie ik geen xp styl staan.
Lijkt wel of het verdwenen is..

Dan doet die het weer!

Het moet zijn.
1. Klik op Start, klik op Uitvoeren, typ services.msc en klik op OK.
2. Klik in de lijst met services met de rechtermuisknop op Thema's en kies Eigenschappen.
3. Klik op het tabblad Algemeen op Automatisch in de lijst Opstarttype.
4. Klik op het tabblad Algemeen op Start onder Status van service en klik op OK.
5. Sluit Services af.

Maar goed!

Klik eens op het bestand luna in C:\windows\resources\themas.Zie je dan je thema veranderen?

Klik eens op het bestand luna in C:\windows\resources\themas.Zie je dan je thema veranderen?

Als ik op bestand 'luna' dubbelklik opent zich het scherm 'eigenschappen voor beeldscherm' waar onder thema's windows xp is geselecteerd, ik ga vervolgens naar vormgeving, maar daar vind ik nog altijd geen windows xp weer, (enkel windows-klassiek)

Ik heb iets in het engels gevonden.Probeer het eens. http://www.kellys-korner-xp.com/top10faqs2.htm

Why does Windows XP Style change to Windows Classic Style?

This has to do with a Policy setting made either via gpedit.msc or manually via the registry. The side effects are that Windows and Buttons are greyed out under Desktop Properties/Appearance and the check box under System Properties/Advanced/
Performance/Settings that reads: Use visual styles on windows and buttons, does not remain checked. This edit corrects that behavior. Download and apply either one on line 214, they are the same edit.

Windows/Buttons Greyed Out under Appearance and/or Windows XP Style Changes to Windows Classic (Line 214) http://www.kellys-korner-xp.com/xp_tweaks.htm

Other checkpoints:

1. Right click the My Computer icon/Properties/Advanced/Performance/Settings. Verify that: Use visual styles on windows
and buttons is checked.
2. Windows Explorer/Tools/Folder Options/View. User Common Tasks in Folders.
3. Right click the Desktop/Properties/Appearance. Windows and Buttons choose: Windows XP style.
4. Start/Administrative Tools/Services. Scroll down to Themes and verify that the service is started.

Troubleshooting Themes in Windows XP
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_t.htm#themes

Het kan ook zijn dat je thema's pleite zijn! Maar dat zien we later wel.Die kan ik wel voor je uploaden.Probeer maar eerst het bovenstaande.;)

Laatst bewerkt:
Ik kan gewoon:

Bureaublad > Eigenschappen > Vormgeving > Geavanceerd > En dan hier de kleuren van verschillende dingen aanpassen!
En ik weet dan ik laat reageer!:(

Het is niet de bedoeling op oudere topics te reageren. Deze gaat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan