Taakbalk verdwijnt

Status
Niet open voor verdere reacties.

walliep

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 nov 2007
Goede dag,

Dit is mijn 1ste vraag en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Binnen ons bedrijf gebruiken wij citrix en zorgen we ervoor de computers die 20minuten niet gebruikt worden vergrendeld worden, en er weer ingelogd moet worden met alt-ctrl-del en je login/gebruikersnaam, maar al je schermen blijven natuurlijk open staan. Dit werkt perfect.

Het enige probleem is, zodra je ingelogt ben, je taakbalk verdwenen is achter andere schermen die open staan (het lijkt erop dat de optie Taakbalk altijd op de voorgrond weergeven stopt met functioneren). In principe is het makkelijk op te lossen, door het vinkje weg te halen voor de optie "altijd op de voorgrond weergeven" en het vinkje weer aan te zetten, en op Toepassen te drukken, want dan is alles weer zoals het hoort te zijn.

Dit is opzich wel een oplossing, maar als dit meerdere malen per dag gebeurt is het niet zo fijn meer. Weet iemand toevallig waardoor dit probleem zich voordoet, en hoe het op te lossen is. (Alleen de opties Taakbalk vergrendelen, Taakbalk altijd op de voorgrond weergeven en Werkbalk snel weergeven zijn aangevinkt, de andere opties niet)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen, mvg

Hallo, welkom op het forum,

Kun je, zolang de oorzaak onbekend is, niet met een scriptje gaan werken dat de taakbalk weer op de voorgrond tovert, op de één of andere manier getriggerd door dat inlog-proces? Of praat ik nu onzin?

Hallo, welkom op het forum,

Kun je, zolang de oorzaak onbekend is, niet met een scriptje gaan werken dat de taakbalk weer op de voorgrond tovert, op de één of andere manier getriggerd door dat inlog-proces? Of praat ik nu onzin?

Nou, het gebeurt niet altijd, dat is het probleem. En het is op te lossen door het vinkjes weg te halen en weer te plaatsen, dus dat zou in principe hetzelfde zijn als een scriptje (denk ik).

Nu ja, wat je zou willen is, lijkt mij, zolang de oorzaak niet boven tafel is, dat het vinkjes zetten iedere keer direct na aanmelden geautomatiseerd en liefst onzichtbaar plaatsvindt. Of het de ene keer nu wel en de andere keer niet nodig is, dat is om het even.

Ik kan het mishebben, maar met een simpele wijziging in het register lukt dit niet. Als het wel op die manier kan, hoor ik het graag.

Even ter verduidelijking, op mijn simpele stand-alone Windows98 se machine bereik ik eerder genoemde automatisering in drie stappen :

1. Installeer NirCmd. Zie : http://www.nirsoft.net/utils/nircmd.html

2. Zet er een batch-bestandje bij met volgende inhoud
Code:
@echo off
nircmd win settopmost class "Shell_TrayWnd" 1
3. Geef in Taakplanner op dat dit batch-bestandje iedere keer bij aanmelden moet worden uitgevoerd.

Nu is deze aanpak in jullie Citrix-omgeving en onder een ander besturingssysteem misschien niet haalbaar, stap 3 vormt wellicht het grootste probleem, maar het geeft het principe weer en wie weet zijn er werkende alternatieven voor handen.

Interessant in dit verband is ook KiXtart : http://kixtart.org/
met de FUNCTION ModifyStartMenu : http://www.kixtart.org/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=82893&site_id=1

Even ter verduidelijking, op mijn simpele stand-alone Windows98 se machine bereik ik eerder genoemde automatisering in drie stappen :

1. Installeer NirCmd. Zie : http://www.nirsoft.net/utils/nircmd.html

2. Zet er een batch-bestandje bij met volgende inhoud
Code:
@echo off
nircmd win settopmost class "Shell_TrayWnd" 1
3. Geef in Taakplanner op dat dit batch-bestandje iedere keer bij aanmelden moet worden uitgevoerd.

Hallo Omejan, ten eerst bedankt voor je reactie(s)

Ik heb wel een paar dingetjes die ik wil reageren.

Als ik het goed begrepen heb, wil je een freeware programmatje gebruiken om de Vinkjes toe te voegen bij de juiste taakbalk opties, elke keer als je aanmeld. Het probleem is echter, dat de vinkjes al goed staan. Alle instellingen lijken goed te staan, maar het werkt niet zoals het hoort te werken.
(ik kan waarschijnlijk eerst een 0 laten draaien, om het vinkje weg te halen, en dan 1 om hem terug te zetten met jou programma maarja eigelijk hoopte ik dit probleem op te lossen zonder free/shareware te gaan gebruiken, want we willen zo weinig mogelijk lokaal op de computer, alles via citrix)

Ik hoop dat je nog een ander idee heb, hoe het op te lossen is zonder gebruik van extra tools. in ieder geval nogmaals bedankt voor het meedenken

heb het nu opgelost met een andere metaframe versie. bedankt voor de reacties :thumb:

:thumb: Ik begrijp dat je het netjes via Citrix hebt opgelost. Had ook vreemd geweest als dat niet had gekund.
Toch graag gedaan.
Groet, omejan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan