Taakbalk weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Hey,

ik heb een beetje dom probleempje met me taakbalk. Ik was een tip aan het volgen uit het blad Tips&Trucs nummer 7/8 blz. 69. Taakbalk verbeteren.

Op www.stardock.com staat een programma waarmee je een andere taakbalk krijgt. Hij beviel me dus helemaal niet. Maar nu krijg ik me windows taakbalk niet meer. Ik heb de eigenschappen wel goed staan zie screenshot.

Is er nog een andere manier om mijn taakbalk terug te krijgen? Dan een systeemherstel?

Edit exacte locatie van het programma: http://www.stardock.com/products/objectdock

Bijlagen

• taakbalk.jpg
    taakbalk.jpg
    43 KB · Weergaven: 71
:) ik heb die tip ook gelezen, maar ObjectDock zal nooit de taakbalk kunnen vervangen.

Nu ken ik de tip niet uit mijn hoofd, maar je taakbalk is weg? Wat moest je precies doen om het zo te krijgen?

EDIT: Zit je taakbalk bovenaan het scherm? Haal het vinkje voor 'Taakbalk vergrendelen' weg (als die aanstaat in de eigenschappen) en sleep de taakbalk naar de onderkant van het scherm. Zet vervolgens weer een vinkje voor 'Taakbalk vergrendelen'.

Laatst bewerkt:
Klik met de rechtermuisknop op de taalbalk en kies eigenschappen. Schakel Taakbalk vergrendelen uit en Taakbalk automatisch verbergen in. Bevestig met OK. Klik met de linkermuisknop op de taakbalk en sleep deze naar bovenkant van us beeldscherm. Laat dan de balk los. (Nu downloaden / installeren).
Er is een optie bij de opties:
The windows taskbar:

[ ] Hide the windows taskbar
Die optie heb ik uit staan.

Maar ik zie wel dat er nog een taakbalk is! Omdat mijn vensten ongeveer 1cm ruimte bovenaan houd. Dus hij is er nog wel... maar hij is niet zichtbaar in geen 1 kant van mijn beeldscherm.

EDIT: Zit je taakbalk bovenaan het scherm? Haal het vinkje voor 'Taakbalk vergrendelen' weg (als die aanstaat in de eigenschappen) en sleep de taakbalk naar de onderkant van het scherm. Zet vervolgens weer een vinkje voor 'Taakbalk vergrendelen'.
Staat al uit (zie screenshot), maar het slepen naar beneden lukt niet.

Ahh, dan heb je hem gewoon nog verkeerd geplaatst.

Gewoon even het vinkje weghalen voor 'Taakbalk vergrendelen' (klik met de rechtermuisknop op de taakbalk) en de taakbalk naar de onderkant van het scherm slepen. Vervolgens weer vergrendelen.

Ik weet helaas niet hoe ze die optie in het Engels hebben genoemd, misschien iets van, 'Lock taskbar'?:p

Laatst bewerkt:
ik zei toch dat dat al uit stond! Dat werkt niet.

bekijk me screenshot is in het eerste bericht:

Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic
ik zei toch dat dat al uit stond! Dat werkt niet

Ja las ik net ik was iets later met posten :o

Vreemd, je moet je muis wel helemaal naar het gedeelte schuiven waar je de taakbalk hebben wilt, anders doet het nog niks. Je klikt toch wel eerst op een leeg gedeelte van de taakbalk? Staat de ObjectDock nog beneden of heb je m al weggehaald (gedeïnstalleerd)?

objectdock had ik gedeinstalleerd, maarn u weer geinstalleerd omdat ik nog even moest kijken bij de opties. Maar ook zonder objectdock werkt het niet.

Hmm, vreemd. Probeer dan toch maar eens met systeemherstel terug te gaan naar het moment voordat je ObjectDock (de eerste keer) had geïnstalleerd.

Voor de duidelijkheid een screenshot van me volledige beeldscherm, bovenaan hoort dus de taakbalk te zitten.

Bijlagen

• objectdock.gif
    objectdock.gif
    94,6 KB · Weergaven: 80
JA!!! Jippi me taakbalkje is er weer :o
:love: :love:

Oh, op die manier. Hmm, dan zou ik toch proberen terug te gaan naar een eerder moment met systeemherstel, want dit ziet er uit als een programmafout of zoeits:confused:

maar hij is alweer terug, :D naar gister gedaaan. En hij werkt weer :love:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan