Taakbeheer in windows 98

Status
Niet open voor verdere reacties.

HellupUandMe

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Heej ik heb een computer met windows 98 en ik wil de .exe file vinden van taakbeheer.
Ik weet alleen niet waar die staat.

En het is niet
C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe

Heeft iemand enig idee hoe dit file-tje heet en waar die staat?

Alleen een NT-gebaseerde versie van windows heeft Task-manager oftewel taakbeheer.
Windows 98 is gebaseerd op MS-DOS en zal dus geen Taakbeheer hebben.

Als het goed is, zoniet lees ik het wel:thumb:

Ik kan met herinneren dat ik toen kill.exe gebruikte.
Dit was toen ergens op de Website van Microsoft te downloaden.

Misschien is dit nog ergens te vinden ???

Laatst bewerkt:
Alleen een NT-gebaseerde versie van windows heeft Task-manager oftewel taakbeheer.
Windows 98 is gebaseerd op MS-DOS en zal dus geen Taakbeheer hebben.
Windows 98(se) heeft wel degelijk een taakbeheer. Druk maar eens op CTRL+ALT+DEL in Windows 98(se). Krijg je een mooie taakbeheer te zien.:)

Windows 98(se) heeft wel degelijk een taakbeheer. Druk maar eens op CTRL+ALT+DEL in Windows 98(se). Krijg je een mooie taakbeheer te zien.:)

Dat is correct, en volgens mij is dat ook "taskman.exe" zoals Stranger beschrijft.
Hij is wel véél minder uitgebreid dan de NT-variant natuurlijk.

Er zijn meerdere programma's op de markt die een NT-variant voor Windows 9X hebben vrijgegeven.

Dat is correct, en volgens mij is dat ook "taskman.exe" zoals Stranger beschrijft.
Hij is wel véél minder uitgebreid dan de NT-variant natuurlijk.

Er zijn meerdere programma's op de markt die een NT-variant voor Windows 9X hebben vrijgegeven.
Klopt de Taskmgr is veel minder uitgebreid. Je kan namelijk alleen maar taak beïndegen. Je kan dus GEEN processen meer stoppen. Daarom duurt het ook iets langer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan