taakbeheer start niet!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

philipbergwerf

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Bij mij start taakbeheer niet meer op. ik heb eerst even gegooglet en heb toen mijn laptop gescand met Malwarebytes Anti-Malware. Er kwamen 2 diepverstopte trojans te voorschijn die avg internet security niet vond.
Als ik Ctrl+Alt+Del doe en dan taakbeheer doe gebeurd er niets. rechtermuisknop op taakbalk en dan op taakbeheer klikken levert deze foutmelding op:
Kan het bestand C:/Windows/system32/taskmgr.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Na de scan met Malwarebytes Anti-Malware kreeg ik deze foutmelding nog steeds. Het bestand is er dus echt niet meer. Weet iemand hoe ik dit bestand(taskmgr.exe) weer terug kan krijgen?
Mijn besturingssysteem is trouwens windows vista home premium. Ik hoop op reactie.

Philip Bergwerf

Ik zou je graag willen helpen als je windows 7 had, dan had ik taskmgr.exe in een bestandje kunnen inpakken en op een site waar je bestanden kan delen, ik kan dit pas laten weten als het ook werkt in vista

Veilige Modus:
- Combofixen (indien herstart nodig -> naar veilige modus weer)
- Hijackthis'sen (onnodige dingen uitschakelen)
- Msconfig (onnodige dingen uitschakelen = Alles minus AV)

Boot als Normal en taskmgr zou weer moeten werken.

Taakbeheer start niet

Ik zou je graag willen helpen als je windows 7 had, dan had ik taskmgr.exe in een bestandje kunnen inpakken en op een site waar je bestanden kan delen, ik kan dit pas laten weten als het ook werkt in vista

Je hebt me op een idee gebracht. ik heb taskmgr.exe van een andere computer gekopiëert naar de laptop maar toen kwam ik er achter dat taskmgr.exe er gewoon op staat. zet ik taskmgr.exe op het bureaublad dan krijg ik toch weer dezelfde foutmelding.
'k snap d'r niks van.:confused:

Taakbeheer start niet

Veilige Modus:
- Combofixen (indien herstart nodig -> naar veilige modus weer)
- Hijackthis'sen (onnodige dingen uitschakelen)
- Msconfig (onnodige dingen uitschakelen = Alles minus AV)

Boot als Normal en taskmgr zou weer moeten werken.

wat is combofixen en hijackthis'sen?

Taakbeheer start niet

Ben je lui?
Typ die programma's in je favoriete searchengine in en download ze.
.
oooh 't zijn gewoon programmaatjes weer. wat geleerd.:D

ik heb Combofix gedownload op http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe maar tijdens het uitvoeren van de setup kreeg ik van avg internet security 3 meldingen dat er malware bij zit. ik vraag mij nu af of ik verder moet gaan. het is natuurlijk niet de bedoeling dat er malware bij komt.

Laatst bewerkt:
Opgelost!!!

Geweldig mijn taakbeheer doet het weer!:D

conclusie:
kies start uitvoeren en typ MSCONFIG .exe
kies tabblad opstarten, alle opstartprogjes uitschakelen behalve je virusscanner, opnieuw opstarten en taakbeheer doet het weer.
iedereen hartelijk bedankt voor de reacties.

nog een vraagje. blijkbaar startte mijn taakbeheer niet op omdat een opstartprogramma dit tegenwerkte. wie weet hoe ik te weten kan komen welk programma dat is?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan