Taakbeheer ..... teveel 'gestart'???

Status
Niet open voor verdere reacties.

VTeun

Banned
Lid geworden
17 feb 2003
Berichten
1.794
Hoi,

Als ik via taakbeheer naar de actieve processen kijk, verbaas ik me over een aantal zaken.

Heeft iemand daarvoor een 'verklaring' en mogelijke oplossing?

Zie bijlage


x
 

Bijlagen

  • scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    94 KB · Weergaven: 41
Ik zie niets vreemds
Je kijkt naar actieve processen maar ik kan zien dat alleen taakbeheer actief is, de rest staat op 0% cpu gebruik.
svchost.exe. staat er bij iedereen meerdere keren in dit hoort zo en ik zou er niet 1 verwijderen daar windows deze nodig heeft, alleen een Svchost (hooftletter S) kan op een virus/troyan duiden.
Itunes staat in combinatie met de 2 apple services voor als je wel een ipod aansluit, verwijder je itunes dan zullen de 2 apple services waarschijnlijk ook verdwijnen.
Kijk eens bij programma's en onderdelen of daar iets staat van google en/of het eventueel daar te verwijderen.
 
Wat ik u al kan vertellen is dat zoveel "svchost" normaal is.
Dat googletoolbar geïnstalleerd is. Ook al gebruik je geen google, die toolbar wordt "automatisch" geïnstalleerd als je andere programmatjes installeert. Je kan dit voorkomen door altijd GOED op te letten en AANDACHTIG te lezen, want google sponsort wel regelmatig andere software. Meestal kan je dat afvinken tijdens de installatie hoor !

de rest weet ik niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dank allen ... ik ben 'gerustgesteld'
Alleen dat van Google snap ik niet. De googletoolbar heb ik juist never geïnstalleerd (zie bijlage)
Ik let er juist altijd op geen 'meuk' mee te installeren als ik een tool of wat dan ook download.
CCleaner, HitmanPro, idd ... Google etc hebben er allen een handje van.
 

Bijlagen

  • scrndump.JPG
    scrndump.JPG
    7,4 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Gebruik je firefox?

Die heeft standaard een Google Auto-suggest meen ik, daar zal de updater wel bij horen.
 
Gebruik je firefox?

Die heeft standaard een Google Auto-suggest meen ik, daar zal de updater wel bij horen.

Nee, ik ben gewoon een 'straight' gebruiker, dus geen Firefox en dat soort (on-)gein.
XP op de pc en Vista op de Toshiba.
IE; MsOffice ...... etc. etc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan