taakbeheer uitgeschakeld door systeembeheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

nobody11

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Beste vrienden,

sinds enkele dagen krijg ik het bericht "taakbeheeri s uitgeschakeld door de systeemebheerder"; ook krijg ik de melding dat ik niet in het register kan "bewerken van het register is uitgeschakeld door systeembeheerder". Ik heb op dit forum al gekeken alsook op google.. en ik krijg vele mogelijke oplossingne, maar telkens komt het probleem terug;.

ik heb ondermeer geprobeerd via hijackthis.. en er staat daar een entry die wijst op een gedisabled register enz, en als ik dit fix via hijackthis kan ik heel even in het register, maar als ik het register terug sluit en open wil doen krijg ik weer deze melding, ik heb ook geprobeerd een file dit eindigt op .reg met daarin een register entry , maar dit weigert hij aan het register toe te voegen.. ik eb ook een virusscan gedaan, en dit helpt ook niet.. heb ook ad-aware personal laten lopen,en die verwijdert ook zo'n bestandje , maar dit is slechts tijdelijk..

ook de oplossing via gpedit.msc, werkt niet... evenmin werkt "combofix"
ik heb dan geprobeerd in veilige modus dit op te lossen, maar ik geraak niet meer in imjn veilige modus (krijg een blauw scherm met een error bericht)..

ik ben helemaal radeloos. wat kan ik nog doen? een systeemherstel mss?

Mogelijk is jouw pc rijp voor een hijack logje op de website van Hijackthis?

Mogelijk is jouw pc rijp voor een hijack logje op de website van Hijackthis?

ik zal dit straks eens posten (zie nu nl op een andere pc), maar ken zelf vrij veel van dit soort zaken,en er viel mij gisteren niets bijzonder te merken in de hijackthis log (behalve die ene entry die het bewerken van het register uitschakelde. bij het fixen heb ik tegelijkertijd via run het register open gedaan,en dna alleen werkt het, als ik via hijack dit probleem fix, en 1 seconde later het register tracht te openene lukt het alweer niet.. daarom vermoed ik dat er ergens een file geladen is dit het direct nadien terug onmogelijk maakt om het register te openen of te bewerken.. alleen weet k niet hoe ik dit kan fixen..

ik zie net ook deze link
http://www.raymond.cc/blog/archives...regedit-and-folder-options-disabled-by-virus/
misschien dat dit mijn oplossing is? ik hoop het van wel, ga het straks alleszins proberen!

bedankt alvast!

Mijn kennis van spyware / virussen verwijderen is minimaal. Ik heb 1x op die site op de pc van een kennis een probleem opgelost m.b.v. een deskundige daar. De man liet mij tooltjes downloaden, uitvoeren etc. etc. kortom, dingen (tools / progjes) waarvan ik niet eens wist dat ze bestonden.

Het is idd. middels een lijst op te zoeken welke sleutels "veilig" zijn en welke niet, maar door het verwijderen ervan is nog niet altijd de bron aangepakt. In die zin is het misschien nog aan te bevelen zo'n logje daar te plaatsen.

http://www.nucia.eu/forum/showthread.php?t=12 (even 3 berichte naar beneden scrollen, daar staat ''Handleiding Hijack'' die moet je even volgen
het logje plaats je uiteindelijk hier: http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38
bedankt voor je reactie.. ik gebruik hijackthis echter al enkele jaren.. dus de werking is mij niet vreemd ;-) enkel kan het mijn problemen niet oplossen momenteel.. ik post in de loop van de dag mijn hijackthis log hier.. maar zoals ik al eerder zei is er buiten een entry niet echt een probleem.. ikv ermoed dus dat er op de achtergrond een programma'tje draait dat de sleutel telkens weer op 1 zet zodat ik niet in mijn register kan of in mijn taakbeheer..

bedankt voor je reactie.. ik gebruik hijackthis echter al enkele jaren.. dus de werking is mij niet vreemd ;-) enkel kan het mijn problemen niet oplossen momenteel.. ik post in de loop van de dag mijn hijackthis log hier.. maar zoals ik al eerder zei is er buiten een entry niet echt een probleem.. ikv ermoed dus dat er op de achtergrond een programma'tje draait dat de sleutel telkens weer op 1 zet zodat ik niet in mijn register kan of in mijn taakbeheer..

Hier kijken we geen logjes na, plaats daarom het logje op nucia.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan