Taakbeheer uitgeschakeld door systeembeheerder

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nisoes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 apr 2010
hallo,

waarschijnlijk is dit op dit forum al vaker geplaatst
maar ik heb een probleem met mijn taakbeheer en de standaard opties op internet schijnen niet te werken.

Ik weet niet hoe of wanneer, maar ik denk dat ik een virus gedownload heb. Ik heb windows vista home en ik ben ineens mijn taakbeheer kwijt. Hij staat niet bij ctrl+alt+del en wanneer ik rechtermuisknop op de taakbalk probeer is hij grijs en kan ik hem niet aanklikken.

Ik heb Malwarebytes anti-malware laten scannen, en deze heeft een aantal dingen verwijderd, waaronder de registerkey DisableTaskmgr. Ik hoopte dus dat het opgelost was, maar nee.
ik vond ergens dat ik het volgende in een teksbestand moest zetten en draaien als registeredit:
REGEDIT4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System]
"DisableTaskMgr"=-

wanneer ik dit doe kan ik taakbeheer starten, maar die valt na ongeveer 2 seconden weg en is het weer als daarvoor.
Ik weet niet veel van Highjackthis, wanneer ik daarmee scan krijg ik een lijst waar ik persoonlijk niet veel van snap.

iemand een idee over hoe ik dit kan oplossen? want met de algemene mogelijkheden is het niet opgelost.

Ik hoop dat iemand me kan helpen,

groetjes

Nick

Mbam scant alleen op malware, je kunt beter even een online scan doen want die zal niet aangetast worden door een virus.
Windowsliveonecare
Housecall

succes, wil je als de scans klaar zijn nog even de uitslag doorgeven?:thumb:

hallo,

ik heb 2 dingen eruit gehaald met die online scans, en het het lijkt erop alsof het probleem verholpen is,

HEEL ERG BEDANKT :D

Nick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan