taakbeheer werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

frank en miriam

Gebruiker
Lid geworden
20 okt 2006
hallo,

ik heb een probleem met mijn taakbeheer en mijn menubalk rechtsonderin.

als ik taakbeheer wil openen krijg ik rechts onderin alleen een pictogram maar opent niet.
ook niet als ik het pictogram aanklik.

als ik verder kijk in mijn menubalk dan zie ik byv de accumeter helemaal leeg staan terwijl de battery vol is en ook zie ik dat ik geen internet verbinding heb terwijl ik nu gewoon op internet zit.

kan iemand mij helpen?

bvd frank

Niets moet. Als systeemherstel het niet oplost, moet je misschien iets wijzigen in het register.

Ben je wel ver genoeg terug gegaan met de herstelpunten? dus naar een datum waarvan je zeker weet dat het probleem er toen nog niet was...

volgens mij ben ik vergenoeg terug gegaan 1 maand geleden en nu ben ik nog een maand verder terug gegaan en het is nog

ik ga naar de veilige modus en alles is goed! kom daarna terug in de normale modus en alles doet weer normaal!! hopen dat het zo blijft.

nu snap ik er niks meer van!! nu is het weer precies hetzelfde, ik kan weer geen taakbeheer openen. wat kan ik nog meer doen?

Op een site van Microsoft heb ik gelezen dat taakbeheer kan uitgeschakeld worden door een virus of spyware.
Misschien even controleren.

oke ik zal eens een online scanner proberen want mcafee heeft niks gevonden.
weet iemand een goede online scanner?

Hoi Frank en Miriam.
Probeer eens een scan Met M Bam voor de zekerheid hier de link met de uitleg in het Nederlands.
S6 vast.
MVG..
Pred...

Edit :
Eerst prg updaten en dan kies je voor de snelle scan, alles wat M Bam vind kan je veilig verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik zag dat je op Nucia bezig bent. Als je dan hier even meldt dat daar geen besmettingen zijn ontdekt is dat wel zo fijn.

Je hebt al in het register wat gedaan maar er is nog een sleutel en wel deze:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system\ "DisableTaskMgr"=dword:00000000

oke sorry, maar was nog niet helemaal klaar.
er zijn dus geen besmettingen gevonden en ben nog druk bezig aan het zoeken wat het wel is.

deze sleutel staat er niet in,moet ik deze erbij zetten?

Als de sleutel er niet staat dan kan hij het starten van taakbeheer niet verhinderen. Dat geldt ook voor die andere sleutel die je er in hebt gezet.

Als je taakbeheer wel in de veilige mode kunt openen dan start er in de normale mode iets op dat het probleem veroorzaakt, denk ik. Je kunt in de softwareverkenner van Windows Defender eens kijken wat er opstart en nog steeds meedraait.

oke ik heb in de software verkenner gekeken , maar het zegt me niet zoveel.
het lijkt mij allemaal goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan