• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

taakomschrijving in balk van grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het probleem is dat wij - althans ik - een foutmelding krijgen als we de bijlage proberen te openen.

Laatst bewerkt:
De bijlage doet het nu. :)

Zonder VBA - is niet mijn specialiteit - is het probleem dat elke cel in de planner gevuld is (met formule). Dus eventuele tekst in een cel wordt afgekapt aan het einde van de cel. Met VBA kun je cellen vullen met tekst en de overige cellen leeglaten, waardoor die tekst dan wél doorloopt over de cellen rechts.

Ik heb toch een formule-oplossing gemaakt met 1 teken per cel, in E10 en gekopieerd t/m BI36:
Code:
=ALS.FOUT(DEEL($C10;1+AFRONDEN((E$5-$A10)/"0:15";0);1);"")
(Het afronden lijkt overbodig maar anders gaat het toch fout.)

De tekst begint aan het begin van de balk en loopt eventueel door tot na de balk.
Je kunt ook de tijdsintervallen kleiner maken (bijvoorbeeld 0:05) en de cellen smaller maken om meer tekst in de balken te krijgen.

Verder heb ik nog een niet-proportioneel lettertype gekozen (Courier New), deze wat groter gemaakt (14 punten) en de kleur van de balken wat lichter gemaakt voor de leesbaarheid.

Dit is het geworden:
Bekijk bijlage tetst-11-11 (2) MB.xlsx

De bijlage doet het nu. :)

Zonder VBA - is niet mijn specialiteit - is het probleem dat elke cel in de planner gevuld is (met formule). Dus eventuele tekst in een cel wordt afgekapt aan het einde van de cel. Met VBA kun je cellen vullen met tekst en de overige cellen leeglaten, waardoor die tekst dan wél doorloopt over de cellen rechts.

Ik heb toch een formule-oplossing gemaakt met 1 teken per cel, in E10 en gekopieerd t/m BI36:
Code:
=ALS.FOUT(DEEL($C10;1+AFRONDEN((E$5-$A10)/"0:15";0);1);"")
(Het afronden lijkt overbodig maar anders gaat het toch fout.)

De tekst begint aan het begin van de balk en loopt eventueel door tot na de balk.
Je kunt ook de tijdsintervallen kleiner maken (bijvoorbeeld 0:05) en de cellen smaller maken om meer tekst in de balken te krijgen.

Verder heb ik nog een niet-proportioneel lettertype gekozen (Courier New), deze wat groter gemaakt (14 punten) en de kleur van de balken wat lichter gemaakt voor de leesbaarheid.

Dit is het geworden:
Bekijk bijlage 250379

ziet er goed uit, bedankt

je had het over VBA, hoe zie het er dan uit, of is dat te veel gevraagd
maar bij deze eerst bedankt,

mvg Biertje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan