Taakplanner engine werkt niet meer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rcr484

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Berichten
3
Vandaag heb ik mijn nieuwe pc opgehaald, zonder OS er op, en heb zojuist Vista Home Basic geïnstalleerd. Maar iedere keer als ik mijn pc opstart en aanmeld, krijg ik de melding dat de Taakplanner engine niet meer werkt en wordt afgesloten.

Heeft iemand dit verschijnsel eerder gezien, en zo ja, hoe los ik dit op?

Alvast bedankt,

Stefan
 
je hebt vista dan nog niet deftig kunnen opstarten ofwel?
 
Ik krijg deze melding nadat ik aangemeld ben, en m'n bureaublad zie, alles start wel normaal op en functioneert ook goed.
 
je kan dus niet met ctrl + alt + del werken ofwel?
---
heb je dit fenomeen al vanaf je vista heb geinstalleerd of is het probleem pas na een tijdje ontstaan?
 
Probleem: taakplanner engine werkt niet meer

Zelfde probleem: bij opstarten krijg ik het bericht: taakplanner engine werkt niet meer.
Laptop Vaio (Vista) heb ik al 2 maanden en nooit problemen gehad. Overigens lijkt de Laptop gewoon goed te werken. Weet iemand wat het probleem is (wat is eigenlijk de functie van de taakplanner?) en hoe ik het kan herstellen.

Groeten,

Jaap
 
ik denk dat het gewoon een windows service is...
veel kan je erover niet vinden op het net.

ik denk dat het op te lossen valt door het command "sfc /scannow" eens uit te voeren(zonder aanhalingstekens)
 
ik denk dat het gewoon een windows service is...
veel kan je erover niet vinden op het net.

ik denk dat het op te lossen valt door het command "sfc /scannow" eens uit te voeren(zonder aanhalingstekens)

Zie op forum dat het gebruik van sfc/scannow ook weer problemen kan opleveren.
Bij nader onderzoek treedt het probleem alleen op als ik mijn nieuwe 23"' externe modem eraan zet. In begin was dit ook geen probleem maar heb wat geprobeerd met drivers en daarna is het probleem ontstaan. Overigens krijg ik ook nog een melding dat DEP de taakplanner uit heeft gezet. Nog andere suggesties om dit op te lossen.?
 
je zou DEP dan kunnen uitschakelen maar iets anders dan sfc /scannow weet ik dan ook niet...

Ik vraag me anders af waar jij hebt gelezen dat dat kan mislopen :confused:
 
je zou DEP dan kunnen uitschakelen maar iets anders dan sfc /scannow weet ik dan ook niet...

Ik vraag me anders af waar jij hebt gelezen dat dat kan mislopen :confused:

Bedankt voor je reactie.

DEP inmiddels al uitgeschakeld. Hierover krijg ik dan ook geen melding meer.
Nog heb ik nog steeds een melding over problemen met de taakplanner.
Wel vreemd. popt gelijk op als als ik mijn externe scherm er in prik. Dit triggert kennelijk iets.

Op het forum staan wat uitlatingen over mensen die sfc /scannow hebben gebruikt en vervolgens weer andere (meer serieuze) problemen kregen. Dit durf ik daarom niet goed aan. Wat doet dit commando?
 
Het commando scant naar slechte sectoren van windows zelf en repareert deze dan.

Het is wel aangeraden dat je het uitvoert met de installatie-cd/dvd in je schijfstation zodat windows de "cleane" bestanden daarvan kan kopiëren om zo te repareren.

maar het is inderdaad raar dat je dat probleem hebt gewoon als je je extern scherm inplugt??? :S
 
..

ja heb ik nu ook ook windows vista , pas later verschenen. weet misch wel oplossing ik moet windows srvice pack 1 nog installeren mischien doet ie het daarna. mijn computer gaat ondiegelijk traag dus sry als ik typ fouten maak komt nat door de installatie
 
Graag de volgende keer naar de datum van een topic kijken. Deze is van 2008, dus lang niet actueel meer. Het omhoog kicken van oude topics is niet toegestaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan