Taakplanner Server 2008..

• Onderwerp starter Onderwerp starter RLEE
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RLEE

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Goede morgen allemaal!

Allereerst, alsnog de beste wensen!
Ik zit met een probleempje over Microsoft Server 2008. En dan wel met de taakmanager.
Om een lang verhaal kort samen te vatten: Voor mijn server is het belangrijk dat er elke nacht een aantal taken worden uitgevoerd. Sommige daarvan hoeven maar eens per maand.

De taken worden in principe gewoon uitgevoerd. Maar, als ik terugkijk in mijn logboek, zie ik dat de taak vaak twee of drie keer gestart wordt. En dat er daardoor foutmeldingen komen. Daarnaast geeft het ook problemen naderhand. Enkele taken zorgen ervoor dat een database wordt omgezet naar een .xml file. Wanneer de taak meerdere keren half wordt gestart, klopt die file ook niet meer.

Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn? Op Server 2003 werkte alles perfect.
Zelf heb ik al de triggers en acties nagekeken. Alles staat keurig ingesteld dat het maar één keer wordt uitgevoerd. Ook heb ik de tijden al veranderd, ivm waarschijnlijke samenloop van Updates en andere taken van de server zelf. Ook na het aanpassen van de tijden blijft het probleem zich voordoen.

Een ander punt wat ik niet begrijp, is dat bij de eigenschappen van ‘Deze Computer’ Server Standard ® FE staat, in plaats van Server 2008 Standaard. Kan er ook totaal niks over vinden op Google….

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Een ander punt wat ik niet begrijp, is dat bij de eigenschappen van ‘Deze Computer’ Server Standard ® FE staat, in plaats van Server 2008 Standaard. Kan er ook totaal niks over vinden op Google….
Kun je daar een screenshot van plaatsen?

Wat betreft je taken: heb je dit probleem ook als je de taken handmatig start?

De taken handmatig starten gaat prima. Alleen wanneer de taken dus automatisch moeten starten, start hij hem twee of drie keer. En het stomste is nog, hij doet het op verschillende tijden.

Bijvoorbeeld: een taak moet om 3:00 starten. De ene keer doet hij het goed. De dag erop start hij hem twee keer op dezelfde tijd. En de dag dáárna.. start hij hem gewoon om 3:00, maar vervolgens nog een keer om 3:18.
De tijden dat hij nogmaals start, zit verder ook geen ritme in. De ene keer doet hij het 18 minuten er na nog een keer, dan weer een keer een half uru later, dan weer goed en daarna twee keer tegelijk.

Dit is trouwens de screenshot:

probleem1.jpg

Laatst bewerkt:
http://technet.microsoft.com/en-us/sbs/cc817589.aspx

What is Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions?

Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions is designed for partners who want to deliver a product based on Windows Server 2008 as part of a small business offering. Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions provides the same version of Windows Server 2008 that is used by Windows Small Business Server 2008 but has none of the added features or integrated components included in Windows Small Business Server 2008 Standard or Premium. Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions has the following restrictions:

* Only one computer in a domain can be running Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions.
* Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions must be the root of the Active Directory forest.
* Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions cannot trust any other domains.
* A Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions domain cannot have any child domains.
* Each user or device (including client computers or additional servers) accessing Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions software must be assigned Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions Client Access License (CAL).
* Only fifteen (15) client computers can be connected to Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions.

Windows Server 2008 Standard FE is the shortened name for Windows Server 2008 for Windows Essential Server Solutions. When you run the Winver tool you will see this reference.

The winver tool refers to Windows Server 2008 Standard FE, which is another name for WinWESS.

Laatst bewerkt:
De tijden dat hij nogmaals start, zit verder ook geen ritme in.
Ik vermoed toch dat dit te maken heeft met uitgebreide triggers. Ik werk op dit moment met XP, maar ik kan mij herinneren dat er opties bestaan zoals "stop the task if it runs for X hours", "stop the task if the computer ceases to be idle", "stop the task if battery mode begins", en "repeat task" en "if the task is still running, stop it at this time". Ik vermoed dat 2008 zelfs nog meer van dat soort voorwaarden kent.

Ook hier heb ik screenshots van gemaakt. Als voorbeeld heb ik de taak 'Writer' genomen. De hele maand december heeft hij het goed gedaan, behalve in de nacht van 10 december. (bij andere taken is ook dit verschillend, sommige gaan vanaf het begin niet goed en weer andere gaan de halve maand niet goed..)

Elke taak heeft dezelfde eigenschappen, op het tijdstip na.

probleem2.jpg

probleem3.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan