Taal in Word veranderd steeds, hoe voorkom ik dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Ik gebruik Word2002 op een XP en W98SE machine. Regelmatig komt het voor dat de taal van NL veranderd naar Engels, waardoor de spellingchecker alles rood maakt. Elke keer stel ik de taal in naar NL, maar als ik de volgende keer het document open, is de taal weer naar Engels omgezet. Wat ik ook doe, dit verschijnsel blijft en vind ik heel hinderlijk. Ik vermoed dat er ergens een instelling veranderd moet worden, maar kan dat niet vinden.

Vandaar mijn vraag: hoe kan ik ervoor zorgen dat de taal altijd blijft staan op NL, zodat de spellingchecker altijd NL checkt?

Open een leeg document.
Ga naar Extra, Taal, Taal instellen.
Markeer Nederlands en klik op standaard.
Zet het vinkje bij taal automatisch bepalen uit.
Klik op OK.

Ga nu naar Extra, Opties, tablad Opslaan en zet een vinkje bij Vragen of Normal.dot moet worden opgeslagen.

Sluit Word af.
Je moet nu een melding krijgen dat er wijzigingen in Normal.dot zijn aangebracht.
Kies Ja.

Zodra in het vervolg een document de standaard taal aan wil passen wordt deze vraag ook gesteld. Je kunt dan op nee klikken. Door het vinkje te plaatsen krijg je altijd een melding als je standaard instellingen aangepast worden, zonder vinkje gebeurd dat automatisch.

Bedankt Jan, jouw aanwijzing werkt perfect. Ik ben er erg blij mee.

Oops Jan, het leek erop dat jouw antwoord het taalinstellingprobleem weghaalde, maar ik heb het opeens weer terug. Heb je nog andere tips?
Is het mogelijk om de taal engels helemaal uit het systeem te verwijderen? Dan kan word het ook niet meer kiezen.

Via installeren moet je de taal ook weer kunnen verwijderen.
Voor de rest heb ik zo ook geen opties beschikbaar, misschien iemand anders?

microsoft office 2003 Taal instellen

ik werk zelf met office 2003 en daar kun je dit aanpassen onder start, microsoft office, microsoft office hulpprogramma's, microsoft office 2003- Taal instellingen.

De taal moet dus op Nl staan.

(Ik weet niet of je dit in 2002 ook hebt)

Jen

Daar heb je nu volkomen gelijk in. Daar was ik niet opgekomen.
Bedankt.

Ha Jen, jouw antwoord is perfect. Ik heb alle talen behalve NL verwijderd met dat hulpprogramma en nu zit word meteen in NL. Geen gedoen meer. Hartelijk dank voor jouw uitstekende reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan