taal instellen in word

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Mijn probleem in 'word' is dat de spellingscontrole standaard in het Engels staat. Ik heb al geprobeerd via 'extra' 'taal' etc een en ander te veranderen maar dat lukt niet. Wat me opvalt is dat twee talen staan ingexsteld als 'standaard' namelijk nederlands en Engels. Uiteindelijk lukt het me wel om de spellingscontrole in het Nederlands uit te laten voerenm, maar de volgende keer heb ik weer het zelfde prob. Wie helpt?
Alvast bedankt,
Joep

Onder extra->taal staat bij mij alleen nederlands als standaard aangegeven, zie de bijlage. Staan die instellingen bij jou anders?

Bijlagen

• sjotje 1.jpg
    sjotje 1.jpg
    22,4 KB · Weergaven: 83
ja, bij mij staan zowel engels als nederlands aangegeven als 'standaard'. Geen idee hoe dit te veranderen!
Thx en groetjes
Joep

Staan bij jou echt zowel nederlands als Engels gemarkeerd aangegeven, dus "donkergrijs"? En nog 'ns klikken op Nederlands en dan op de knop Standaard helpt niks? Je landinstellingen staan goed?

ja, echt waar! ik vind het zelf ook wonderlijk, temeer daar het prob pas sinds een maand of twee de kop op heeft gestoken!
Groetjes'
Joep

Geval van stofje in microsoft office? Spijtig genoeg kan ik je niet verder helpen.
confused.gif

Sterkte.

in ieder geval bedankt...ik zal vanavond voor alle zekerheid nog even in word kijken...mocht ik de info foutief hebben weergegeven dan zal ik dat hier melden en heb nog iets van mij te goed (een digitaal biertje of zo).
gr
Joep

Door jou vraag kom ik er nu ook achter dat ik het zelfde probleem heb, heb office er net op zitten!!, op me oude PC > W98 had ik het zelfde probleem maar dat werd opgelost omdat de instellingen van het toestenbord niet goed stonden maar kan tot op heden nog niet vinden waar in die in XP kan veranderen!!

zoek onder configuratiescherm->landinstellingen->tabblad talen->knop details.

Welke Windowsversie gebruik je?

Er kunnen in het configuratiescherm > landinstellingen; tabblad 'talen', knop 'details' meerdere talen zijn geactiveerd. (Win-Xp)

Normaal gesproken in de Taal Nederlands en de toetsenbordindeling VS-international. Probeer alle andere instellingen eens te verwijderen, start windows opnieuw en kijk wat er gebeurd.
Het kan ook 'documentafhankelijk' zijn.
Heb je een document dat op een andere computer is aangemaakt, of die Engelse tekst bevat, dan kan je taalinstelling op dat moment ook veranderd zijn. Dit controleer je door met alleen een nieuw blanco document e.e.a. te controleren.
Mocht het inderdaad aan een document liggen, selecteer dan alle tekst in het document (Ctrl-A) en kies voor menu: Extra > Taal > taalinstellingen .... Nederlands als 'Standaard '....

Succes, TEun

opgelost

Teun en Hendricus dank je wel want het prob is opgelost. Zat ´m inderdaad in de landinstellingen! Heb ´Engels´gedeleet en nu werkt de spellingscontrole als vanouds. Vraag me alleen nog af hoe het komt dat dit prob eensklaps is opgedoken, maar goed...eind goed al goed.
Groetjes,
Joep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan