Taal laptop wijzigt

Status
Niet open voor verdere reacties.

jempi10

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2012
Hallo,
Het probleem: we hebben een laptop met Windows8 cadeau gekregen van de kinderen.
Zij hadden deze ingesteld (hotmailadres, paswoord).
Na 5 maanden was de batterij defect en in garantie teruggestuurd via Carrefour.
Volgens de nota werd de batterij vernieuwd \ Bios updated \ windows preloaded \ W-LAN drivers installed.
MOest hem opnieuw instellen en nu gebeurt het dat bij opstarten de landstaal wijzigt.
Concreet: voor het paswoord moet ik de cijfers zonder <shift> en voor de letter M moet ik <shift> +<?> intypen.
(= Amerikaans?)
Bijzonder: als de computer in slaapstand is, kan gewoon intypen, dus de cijfers met <shift> en voor de M <shift+m>
Wat deed ik fout en kan ik het rechtzetten?

Vertel er ook even bij of je een QWERTY of AZERTY toetsenbord hebt.

Edmoor
Het is een AZERTY toetsenbord.
Als ik me goed herinner, stond er Amerikaans aangeduid; via Configuratiescherm heb ik gewijzigd naar Nederlands(België)

Als Nederlands(België) goed is dan kan je die andere toetsenbord instelling verwijderen via het configuratiescherm / Taal.
Dan kan je dat ook niet meer per ongeluk aan zetten.

als je de ''shift'' toets en de ''ctrl'' toets (linksonder van je toetsenbord) tegelijk indrukt switch je van azerty en qwerty toetsenbrod. werkt altijd bij mij als het weer eens is veranderd :P ik weet niet zeker of dit uw probleem is, zo niet, dan sorry, er zullen genoeg anderen zijn die het wel snappen :)

Laatst bewerkt:
En dat is dus wat er vaak per ongeluk gebeurd.

Fabian en Edmoor,

Bedankt,

Edmoor, ik ga alle instellingen die er naast Nederlands(België) zouden zijn, verwijderen.

Fabian, ik ga er speciaal op letten dat dit (het samen indrukken van Ctrl en Shift) niet gebeurt.
Hou jullie op de hoogte.

Heb dit gevonden op decomputer.be-van-querty-naar-azerty:

Uit ervaring weten we dat het geen goed idee is van een wachtwoord bij het opstarten van Windows in te stellen wanneer het toetsenbord verkeerd ingesteld staat. Het toetsenbord daarna wijzigen kan zeer verwarrend zijn. Bovendien zijn er soms problemen waarbij Windows het toetsenbord wijzigt bij het inloggen.
ik vrees dat dit is wat is heb gedaan: wachtwoord ingesteld en achteraf toetsenbord gewijzigd.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan