Taal linksys

Status
Niet open voor verdere reacties.

grenzlooz

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Ik heb een linksys geinstalleerd en de verbinding is prima. Alleen als ik inlog in de router is de taal in het Zweeds. Dit wil ik uiteraard veranderen maar dat kan niet. ik heb diverse forabekeken met dezelfde vraag en werd een beetje angstig van sommige resultaten.
Kan iemand mij misschien, in jip en janneke computertaal, uitleggen wat ik moet doen om de taal in het engels te veranderen zodat ik mijn signaal kan gaan beveiligen.
Ik vind het ook een vreemd probleem aangezien ik al eerder dezelfde router heb geinstaleerd ergens en toen geen problemen ondervond.

wrt54g
windows XP

bvd.

Michel

Download eerst de Engelse firmware (Hier)

Log daarna in op je router en ga naar het een na laatste menu-item (In ieder geval moet je in Administration [regi, styrelse, förvaltning?] komen)

Daarna moet je naar Firmware Upgrade (een na laatste)

Als het goed is zie je nu een select-box met talen en een tekstvlak met een knop er naast en er onder.

Klik dan op de knop die er naast zit en zoek het firmware-bestand op. Wanneer je daarmee klaar bent klik je op de onderste knop.

Bovenstaande informatie is afkomstig vanuit het menu van de WAG200G, mocht het afwijken kijk dan even op deze site. Kopieer daar het zweedse woord en kijk dan wat hij aangeeft dat het in het engels betekent.

alvast bedankt voor het antwoord, nog 1 aanvullende vraag voordat ik aan de gang ga.
mijn router is versie 7.2 maar die staat niet in die lijst.
welke moet ik nu downloaden?

Ik had gedacht dat de engelse/amerikaanse site alle firmware wel zou aanbieden. Niet dus :rolleyes:

De nederlandse site heeft hem wel :)

De beschrijving zoals jij hem geeft komt niet overeen met mijn routermenu.
de firmware is gelukt maar het veranderen van de taal kan ik, na een uur zoeken, echt niet vinden helaas. Zelfs niet met de vertaal site, die overigens alleen algemene woorden kent.
Heb je verder nog tips voor me zodat ik verder kan komen?

alvast bedankt, Michel

Ik kan je wel van alles proberen wijs te maken maar ik denk dat mijn kennis daar ook niet toereikend voor is.

Ik stel voor dat je even contact op neemt met de linksys helpdesk. Persoonlijke ervaring daarmee is uitstekend. Het nummer is 0800 020 0101.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan