• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Taal opvragen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joske2000

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 sep 2006
Berichten
1.199
Hi,

Kan je ergens de taal van de Excelversie achterhalen ?
Bij ons op kantoor werken ze met Engelse, Franse en Nederlandse versies, en dit brengt bij sommige formules problemen teweeg :

Bv de formule :

Code:
=TEKST("Opzoek vanaf "&G1;"dd/mm/jj")

Werkt niet in de andere talen, als ik de taal kan achterhalen, kan ik dit opvangen.

Thx,

Joske
 
Hallo Joske2000,

Als je deze code opneemt in een UDF krijg je de taalcode.

Code:
Set objLangSet = Application.LanguageSettings
ls = objLangSet.LanguageID(msoLanguageIDInstall)
Range("A1").Value = ls
 
Thoralf,

Thanks, ga het uitproberen.

Joske :thumb:
 
Toch maar even de totale UDF;

Code:
Function taalcode()

Set objLangSet = Application.LanguageSettings
taalcode = objLangSet.LanguageID(msoLanguageIDInstall)


End Function

En hier vindt je een overzicht van de gebruikte codes

http://msdn.microsoft.com/en-us/goglobal/bb964664.aspx
 
Laatst bewerkt:
Hoort het woord niet hier?
Ik denk dat die tekst niet alleen voor jou, maar voor vele gebruikers van dit forum erg verwarrend is.
Enerzijds kunnen lezers van het topic er onmiddellijk aan zien dat de vraag nog niet is opgelost
(maar de tekst staat op een zo onopvallende plaats, dat velen die niet zullen opmerken);
anderzijds is het erg onlogisch dat een vragensteller juist op zo'n tekst moet klikken om de vraag als
opgelost te markeren. De forumbeheerders zouden beter daarvoor een andere mogelijkheid kiezen.
 
Ik denk dat die tekst niet alleen voor jou, maar voor vele gebruikers van dit forum erg verwarrend is.
Enerzijds kunnen lezers van het topic er onmiddellijk aan zien dat de vraag nog niet is opgelost
(maar de tekst staat op een zo onopvallende plaats, dat velen die niet zullen opmerken);
anderzijds is het erg onlogisch dat een vragensteller juist op zo'n tekst moet klikken om de vraag als
opgelost te markeren. De forumbeheerders zouden beter daarvoor een andere mogelijkheid kiezen.
In de bijlage zie je wat er onder het eerste bericht staat. Is het bericht niet opgelost, hoef je niets te doen. Is het wel opgelost, dan klik je op de betreffende keuze in het eerste bericht. Dus hoort volgens mij het woord 'niet' niet in de handtekening van Thoralf. Dat is wat ik bedoelde. Ik had er alleen een testberichtje voor nodig om dit te zien.
 

Bijlagen

  • Vastleggen in volledig scherm 2-9-2010 152558.jpg
    Vastleggen in volledig scherm 2-9-2010 152558.jpg
    5,9 KB · Weergaven: 29
@ Rob en zapatr,

Kennelijk heb ik het gebeuren rond het als opgelost aanmerken van een vraag niet goed begrepen.
Om verdere verwarring te voorkomen heb ik dan ook mijn handtekening maar aangepast.
 
In de bijlage zie je wat er onder het eerste bericht staat. Is het bericht niet opgelost, hoef je niets te doen. Is het wel opgelost, dan klik je op de betreffende keuze in het eerste bericht. Dus hoort volgens mij het woord 'niet' niet in de handtekening van Thoralf. Dat is wat ik bedoelde. Ik had er alleen een testberichtje voor nodig om dit te zien.
rdg1314,
helaas kan ik je bijlage niet openen (die van anderen in dit topic wel) en dus de tekst niet lezen.
En de tekst in een eerste bericht heb ik nog nooit gezien, omdat ik op dit forum wel op vragen heb gereageerd, maar nog nooit een vraag heb gesteld. Ik kan nu alleen zien wat er BOVEN het eerste bericht staat en dat is: "Deze vraag is NIET opgelost". Als de vragensteller daarop klikt kan hij die tekst wijzigen (beter gezegd: door een actie doen wijzigen).
 
Niet dat het voor sommige vraagstellers een rol van betekenis speelt. Als je ziet hoeveel vragen er als onopgelost blijven staan , of hoeveel vragen er nog open staan waar de vraagsteller niet het laatste antwoord plaatst of de moeite neemt om een dankwoordje naar de helpers toe te plaatsen of te laten weten of de gegeven antwoorden nu volstonden, wat betekent dan een rood vraagteken of een groen vinkje ?
 
Hallo,

Ik heb de volgende code gebruikt, deze geeft mij de taalcode in A1 (gevonden op de site van Ron de Bruin).
Bij de UDF van Thoralf kreeg ik zowel in de Nederlandse en de Engelse versie dezelfde waarde (2067), blijkbaar is dit de waarde van de Windows versie en niet van de Office versie

Code:
Sub taal()
    Select Case Application.International(xlCountryCode)
    Case 31: [A1].Value = 31
    Case 1: [A1].Value = 1
    Case 33: [A1].Value = 33
    End Select
End Sub

Thanks to everybody

Joske :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan