taal van project

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeffGrafix

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 feb 2007
Hoi,

Sinds kort ben ik begonnen te werken met Visual Studio 2005.
Via internet en verschillende fora zit ik nu projecten na te maken en kijk ik naar voorbeeldscripts om te leren begrijpen hoe het een en ander in elkaar zit.

Nu loop ik tegen een vraag aan waarop ik het antwoord niet kan vinden, althans een gevonden oplossing heeft bij mij geen effect.

Ik heb een scriptje geschreven n.a.v. een voorbeeld waarin onder andere te zien is wat de huidige datum is (formaat dagnaam / dagnummer / maandnaam / jaar). Deze datumaanduiding staat in het nederlands. Nu ben ik via google te weten gekomen dat, als je het hele form selecteert je een optie Language heb in de properties. Als je hier dan een taal naar keueze kiest en je start het programma' tje, zou de gekozen tekst gebruikt moeten worden, alleen is dat bij mij niet het geval. Moet er nog iets gebeuren in het script zodat de tekst van nederlands naar engels verandert?

Voor het gemak heb ik hieronder het scriptje gezet...
Code:
Public Class Form1

Private Sub Form1_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load
        Dim d1 As Date
        Dim d2 As New Date(2007, 4, 24)
        Dim ts As TimeSpan
        d1 = Date.Now
        ts = d2.Subtract(d1)
        'show how many days left 'til birthday
        lblBirthDay.Text = ts.Days

'show current date
        If DayOfWeek.Monday Then
            lblDate.Text = Date.Now.ToLongDateString
        End If

End Sub

Private Sub tijd_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles tijd.Tick
        'show current time (hours, minutes, seconds)
        lblTime.Text = Date.Now.ToLongTimeString
    End Sub
End Class

Wat ik dan zou willen is dat er achter het label 'the current date is' de datum staat in het engels, dus bijvoorbeeld february 14th, 2007.

Er zijn 2 heel simpele oplossingen:
  1. Verander uw Landinstellingen in Configuratieschem
  2. Manipuleer zelf de datum in uw Project

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan