taal voor C++ leren welke

Status
Niet open voor verdere reacties.

kevin10

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
ik heb nu redelijke kennis over html en css en ik wou met C++ gaan beginnen maar dat is nog wat te moeilijk om gelijk mee te beginnen is er een taal die makkelijker is en waar je in C++ ook wat aan hebt?

php ben ik nog niet echt bekent mee had ik ook niet zosnel aan gedacht top daar ga ik mee aan de slag:thumb:

Persoonlijk ben ik een groter voorstander van Python als je gaat beginnen. Met PHP kun je namelijk (behalve webapplicaties maken) niet echt veel. Python leert lekker snel en het is een enorm uitgebreide taal.

ik zou eens kijken naar python en C#:thumb:
Ik heb gehoord dat visual basic ook een makkelijkere taal is om eerst te doen is dat ook zo?

Hmm.. Visual basic is eigenlijk totaal anders (C# is voor mijn gevoel totaal anders) maar als je al ervaring hebt en de basis van programmeren kent kan je C# direct mee beginnen ( na aanschaf van boek )

maar om recht op je vraag te zijn Ja visual basic is een STUK makkelijker maar je hebt minder vrijheid

oke dan zou ik wel even op zoek gaan naar een boek van C# heb je ook nog een tip over welk boek goed is?

Ik ben zelf begonnen met " VIsual C# 2008 De basis" uitgever "Sander Gerz" :confused:
In het begin is het Console aplication en daarna ga je meer aan de slag met de Form en libary
Wat ik van het boek vindt

+ Stap voor stap uitgelegd
- je moet direct weten over INT en begin laad van windows zoals using systen etc.
- aantal dingen worden niet echt makkelijk uitgelecht

Ik ben zelf begonnen met autoit (toen was ik ~12) daarna (14 tot nu 15) perl, en ik ben nu een half jaartje bezig met C op linux (*****n met opengl =p)

autoit is leuk als je direct schermpjes en gui's wilt maken, en dingen automatiseren
perl is handig voor alles (ja, alles)
en c is gwn leuk =D

Als voorbereiding op het leren van C/C++ zou ik C# nemen of jave. Vooral geen Visual Basic want dan kom je voor grotere verassing te staan want het lijkt er totaal niet op. Vooral omdat je in C/C++ console apps maakt en in VB Windows Forms.

Nog beter: niks. Gewoon gelijk doen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan