Taal wijzigen HP-printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Ik heb een PC met Windows 7 professional (64 bits). Deze windows versie is in de Engelse taal. Omdat deze PC voor een half jaar te leen is, wil ik dat zo laten.
Mijn printer, een HP Officejet 6500 Wireless, krijg ik wel aan het werk met de gedownloade driver (OJ6500vE709_Full_14) , maar ik wil de software in de Nederlandse taal. Ik krijg nu regelmatig een foutmelding dat de taal van de software niet overeenkomt met de op de printer ingestelde taal.

Nu kan ik natuurlijk de printer zelf ook Engels maken, maar dat wil ik eigenlijk niet. Het moet toch mogelijk zijn de software gewoon in het Nederlands te installeren?

Bij het installeren van de gedownloade driver kwam ik nergens een taalkeuze tegen en alles start gewoon in het Engels.

Wat doe ik fout?

De installatie zal een deel in het Engels zijn maar na het installeren is de driver na de taal keuzen gewoon Nederlands

een zeer herkenbaar probleem!
Zelf zocht ik op dit onderwerp omdat ik (voor de zoveelste keer) de software voor mijn Photosmart C8100 opnieuw moet installeren, in een uiterst wanhopige poging de software aan de praat te houden.

De printer mag dan wel printen, daarin heeft hckevin (waarschijnlijk) gelijk. Echter de meegeleverde software van HP zal blijven protesteren.
Dat lijkt bij mij in elk geval wel zo. Mijn situatie is wat anders dan Peter schetst: Ik heb de printer als netwerk printer in mijn lokale net hangen en wil vanaf diverse pc's afdrukken en scannen. Er zijn Win7 pc's Win Vista pc's, Nederlandstalige en Engelstalige versies door elkaar. Ook zal de printer (gedwongen door de omstandigheden) soms draadloos en soms bedraad in het netwerk hangen.
gevolg dat tregelmatig de printer niet meer is te vinden.
OK dat is niet de vraagstelling van peter, maar ik wil het toch even kwijt.

Zoeven moest ik op een van onze desktops (Win7Pro, Engels) de software opnieuw installeren omdat, ja waarom eigenlijk? de software niet meer goed werkte: Solution Center kon geen verbinding met dee orinter krijgen. Afdrukken ging.
Dus opnieuw geinstalleerd. Allemaal mooi, behalve dat a) de software installatie in NL ging en niet anders kan; en b) ik de door Peter aangehaalde boodschap kreeg.
Zoals gezegd: de pc lokales in EN met NL geld en tijdsinstelling. Ook de printer taal is EN! Alleen de installatie software (download van 3 jaar terug, maar er is voor deze printer geen nieuwere versie).

De OPLOSSING:

Ik heb de uiteindelijke oplossing gekozen als volgt.
Ik mag het niet zeggen, maar de prijzen van de printers zijn tegenwoordig erg laag, vooral die van niet-HP printers. Na zoveel jaren mag ik van mezelf een nieuwe printer kiezen en hoop dat Xerox, Lexmark, OKI, Samsung (nou ja ook geen vriend van me), en al die andere fabrikanten betere, snellere en niet zo onnodig gecompliceerde software leveren.

Wat het gaat worden? Ik weet het (nog) niet, Misschien wel een nieuwe Photosmart want printen doet ie goed. Maar misschien ook niet ;)

Aangezien dit topic ouder dan 3 maanden is gaat het bij deze op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan