Taalbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Erial-C

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2001
Berichten
245
Probleem met Win XP Pro (NL versie) en taalbalk

Ik kan de taalbalk niet zichtbaar krijgen. Op mijn vorige PC (WinME) kreeg ik zo'n keurig icoontje in de systemtray met "NL" of "EN", maar in XP krijg ik dat niet.

Via "Landinstellingen" en "Tekstservices en invoertalen" op het tabblad "Instellingen" onder "Voorkeursinstellingen" en de knop "Taalbalk" heb ik aangegeven dat de taalbalk op het bureaublad weergegeven moet worden etc etc.

Echter, in de systemtray verschijnt daarna nog steeds geen taalbalk icoon.

Ook rechtsklikken op de werkbalk en dan onder "Werkbalken" zoeken, levert niets op.

Wanneer ik daarna nogmaals naar "Landinstellingen" en "Tekstservices en invoertalen" ga, dan is de knop "Taalbalk" zelfs gedimd en kan ik dus helemaal niets eraan wijzigen.

Pas na het opnieuw opstarten van de PC, kan ik dan weer via "Landinstellingen" en "Tekstservices en invoertalen" de knop "taalbalk" selecteren, zonder dat ik dan overigens een taalbalk te zien krijg.

Overige gegevens:

Standaardtaal:
Nederlands (Nederland) - Verenigde Staten (internationaal)

Geïnstalleerde services:
Nederlands (Nederland) - toetsenbord Verenigde Staten (Internationaal)

Ik wil nl. de spraakbediening (oa in Office) proberen (Speech engine is, neem ik aan, geïnstalleerd, want ik heb een tabblad "Spraak" waar je een stem kunt selecteren).

Bedankt!
 
Klik op "toevoegen" om een nieuwe invoertaal en toetsenbord indeling toe te voegen, nu kun je als het goed is switchen tussen de talen en indelingen die je toegevoegd hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan