taalprobleem bij MSN Messenger

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeur

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2001
Berichten
32
Ik heb MSN Messenger in het Nederlands maar zo gauw ik symbolen wil gebruiken, naar een profiel ga of naar mijn MSN space etc dan gaat MSN over op Fins !! Heb al verschillende keren alles verwijderd en opnieuw gedownload maar dat maakt niets uit. Gebeurt bij alle versies.
Iemand enig idee wat ik hieraan kan doen?
Vast bedankt!
 
Wat gaat over op Fins?
MSN Messenger (het chatprogramma) of de MSN Space/je profiel?

EDIT:
- Welke Windows heb je?
 
Laatst bewerkt:
Het chatten zelf en de menuutjes bovenaan blijven nederlands. De MSN space, profiel van een ander en de musicdownloads en andere dingen die links staan zoals hartje , banaan, kaarten (weet niet wat dat is allemaal natuurlijk) zijn in t Fins

Heb XP
 
Dat is een waarschijnlijk een kleine instellingsfout.

Ga naar start->configuratiescherm->Datum, tijd, taal en landinstellingen->landinstellingen->talen->details.
Verander daar de standaardinvoertaal naar: Nederlands (Nederland) - Verenigde staten (internationaal).

Welke Browser gebruik je?

Als je Internet Explorer gebruikt mag je even naar het volgende kijken. Ga naar beeld->codering. Waar staan er daar rondjes voor?

Succes:)
 
De standaardvoertaal is al Nederlands (Nederland) - Verenigde staten (internationaal).


Ik gebruik Explorer en er staat rondje voor West- Europees (ISO)
 
Geplaatst door jeur
Ik gebruik Explorer en er staat rondje voor West- Europees (ISO)
Zet daar is een vinkje voor "automatische Herkenning". Dan even de Browser afsluiten en er opnieuw naar toe gaan.

Bij mij staat die trouwens op Unicode (UTF-8)

Succes:)
 
Heb ik gedaan en staat bij mij nu ook op Unicode (UTF-8)

maar probleem helaas niet opgelost
 
Mijn space is nu in nederlands, de andere dingen die ik noemde (profiel bekijken van iemand etc) zijn nog in fins
 
Ga naar je Postvak en klik rechtsbovenin op "Instellingen". Daarna aan de linkerkant op "Prive". Ongeveer in het midden klik je dan op "Taal". Kies nu de Nederlandse taal en klik daarna op "OK". Daarna bovenaan op "Afmelden".

Ik heb problemen met MSN Space en Profielen, maar kijk of daar bij je eigen Space/Profiel of daar ook iets van een taalinstelling zit.

Succes:)
 
Dat 1e heb ik gedaan en stond al in Nederlands.

Als ik via die link die je hebt gegeven naar spaces ga is het in Nederlands.

Via mijn MSN blijft het Fins en aangezien ik geen Fins lees /spreek kan ik ook niet zien of er een taalinstelling in zit :)
 
Ik ga je toch nog even vragen msn opnieuw te installeren, maar dan op de volgende manier:
- Verwijder msn (indien aanwezig msn plus) via start->configuratiescherm->software.
- Start opnieuw op.
- Ga naar je harde schijf en verwijder (indien aanwezig) de mappen van msn (indien aanwezig msn plus).
- Start opnieuw op.
Ga naar http://messenger.msn.nl/xp/downloadDefault.aspx en scroll naar beneden. Klik daar op "Downloaden en later installeren".
- Installeer msn en kijk of de taal nu overal in het Nederlands is.

De verwijzingen die bij jou in msn staan zijn niet goed of worden niet goed gebruikt. Dit kan meerdere oorzaken hebben:
- Je gebruikte een oudere (eventueel Bèta versie).
- Je hebt een illigale Windows waar msn op reageert.
- Er zit in Windows een taalinstellen die niet goed staat waar msn op reageert.
- En er zijn er natuurlijk nog wel meer.

Succes:)
 
Dit alles gedaan, nog steeds hetzelfde
Ik gebruik legale XP en steeds laatste MSN.
Ik geloof dat ik beter een cusus Fins kan gaan doen :)
 
Er schiet me net iets te binnen:
Ga naar start->configuratiescherm->Datum, tijd, taal en landinstellingen->datum en tijd->tijdzone. Zet deze op GMT+1 Amsterdam, Berlijn, Bern, Rome, Stockholm, Wenen.

Succes:)
 
Hadik gisteren al gedaan toen je me de taal liet controleren. Hij stond toen trouwens op greenwich mean time.
 
Ik heb uiteindelijk toch maar een nieuw hotmail emailadres genomen. Nu alles ok !

rve123 bedankt voor al je hulp !:thumb:
 
Graag gedaan:)

Misschien heb je per ongeluk je Hotmailadres geregistreerd in het Fins. Maarja dat kan je niet zo snel nagaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan