Taalproblemen bij beantwoorden en doorsturen van berichten binnen Outlook XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

roemelingd

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2004
Bij alle instellingen, zowel in Windows bij Start, Landeninstellingen, als bij Word staat de standaardtaal in Nederlands. Zodra ik in Outloook een e-mailbericht maak, gebruikt Outlook Word als e-maileditor en houdt hij ook de taal in Nederlands aan. Dat gaat goed.
Maar zodra ik een bericht open en dan op Beantwoorden (Reply) of Doorsturen (Forward) klik, dan wordt de taal van het nieuwe bericht ineens in de Engelse spelling gezet (dit kun je onderin in de taakbalk zien veranderen). Is er iemand die weet hoe je dit kunt verhelpen? Bij voorbaat mijn dank.

Heb je ook in outlook de voorkeursspelling op Nederlands staan? Dat doen je door door onder "extra" "opties" te kiezen, tabblad spelling en dan helemaal onderaan de taal te kiezen. Ik weet niet zeker of het hieraan ligt, maar aangezien je schrijft dat in Word en Windows de taal op Nederlands staat, kan ik me voorstellen dat je dit voor Outlook zelf nog moet instellen

Arthur

Voorkeursspelling binnen Outlook

Beste Arthur,

Mijn dank voor je snelle reaktie.
Ja, in Outlook had ik dat ook al gecheckt en die staat op de Nederlandse voorkeursspelling. Dat is ook het rare, alle taalinstellingen staan goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan