Tab control uit Form 2 zichtbaar maken in Form 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rap261

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
273
Goede middag,



Is er een simple code (andere manier) beschikbaar waarmee ik een Tab control uit Formulier 2 zichtbaar en actief kan krijgen in Formulier 1.
Zelf denk ik aan combinaties van Tab2.Visible = True, Tab2.load maar zie geen resultaat.
 
Uhmm.. het Tabcontrol staat op Form2 en je wilt 'm op Form1 zichtbaar hebben? Dat gaat niet lukken, het object Form1 kent namelijk dat object Tabcontrol niet. Je kunt wel vanuit Form1 controls op Form2 aansturen (Form2.Tab.Visible=false bijvoorbeeld). Je zou ook kunnen kijken of je dynamisch een nieuw control op Form1 zou kunnen laden, en dan alle properties één voor één overnemen. Maar een control van Form2 naar Form1 verplaatsen, dat lukt niet.
 
Hi Rene,


Ik snap het.
Wellicht dat ik in het begin verkeerd ben begonnen met het opbouwen van de DB/Formulieren. De reden dat ik nl de Tab control op een ander formulier heb gezet is omdat ik al een Tab control op formulier 1 heb staan. In de Design mode liggen de twee dan op elkaar en is het verder ontwerpen na genoeg onmogelijk.
Ik heb de controls wel voorzien van .visible = true/false ed en in de View mode werkt dit prima alleen in de Design mode dus niet..
 
Je maakt een onduidelijke vraag alleen maar onduidelijker; eigenschappen die je instelt werken in de normale weergave, maar natuurlijk nooit in de ontwerpweergave. Dat zou wat zijn: maak je een object in de ontwerpweergave onzichtbaar, dan zie je hem niet meer. Kun je hem ook niet meer selecteren... Maar hoeveel tabbladen heb je dan wel niet in je tabcontrol staan dat je er niet mee uitkomt, en een tweede tabcontrol er overheen wilt leggen? Volgens mij moet je het principe 'Minder is meer' eens proberen toe te passen op je formulier(en). Want het lijkt mij (zonder dat we hem gezien hebben natuurlijk) een behoorlijk onwerkbaar formulier.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben het met Michel eens, denk dat je eens goed moet nadenken over je structuur en hoe je gegevens wil laten zien. Teveel gegevens op een formulier wordt al gauw onwerkbaar. Zelfs als je sommige zaken onzichtbaar maakt.
Als je echt niet uitkomt met ruimte: je kunt natuurlijk ook gewoon je formulier in Design mode 2x zo groot maken en het control ernaast zetten, en bij het Form_Load Event de Top, Left, Width en Height properties van de Tabcontrol aanpassen. Maar dat zijn natuurlijk maar paardenmiddelen: het eigenlijke probleem zit in een slechte opzet. Je kunt daar beter nu rigoureuze stappen in nemen. Aanpassingen later gaan veel meer werk kosten en zijn soms bijna onmogelijk om uit te voeren.
 
Ik dacht al dat ik een verkeerde opzet heb gekozen in het begin. Ik kijk even verder hoe ik het ga oplossen Thanks anyway!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan