tab focus probleem in opera

Status
Niet open voor verdere reacties.

crz_06

Gebruiker
Lid geworden
21 jul 2005
Het volgende, ben geswicthed naar Opera van FF (gebruikte een beetje teveel resources), en heb een paar vraagjes

Ten eerste: Als ik in opera een pagina laadt welke uitgaande links bevat, en ik open deze links in nieuwe tabs. Vervolgens naar een zo'n tab, een sluit deze na 'em gelzen te hebben. Wat opera dan doet is dat de focus verspringt naar de pagina waar vandaan de tab kwam. M.a.w ipv dat de naaste tab wordt getoont (zoals bv in FF), toont Opera de eerste pagina met al die uitgaande links. Hoe pas ik dat aan, zodat wanneer ik een tab sluit, hij gewoon de tab ernaar laat zien.

Ten tweede, hoe zet ik de volgorde van geladen tabs om. Dus dat de laast geopende tab er rechts wordt bijgezet (als laatste) en niet links.

ten derde, waar kan je due download manager uitzetten.

ten vierde: Kan je ook in Opera een Bookmarks Toolbar maken, zoals in FF

(Ik zoek bij die preferences, maar ik zie echt niks staan)

thx

Laatst bewerkt:
Hoe pas ik dat aan, zodat wanneer ik een tab sluit, hij gewoon de tab ernaar laat zien.
Ga eens naar Extra --> Voorkeuren --> Geavanceerd... Tabs...... wisselen tussen tabs...... in volgorde tabbalk.
hoe zet ik de volgorde van geladen tabs om. Dus dat de laast geopende tab er rechts wordt bijgezet (als laatste) en niet links.
Bij ditzelfde voorkeursblad?
waar kan je due download manager uitzetten.
Lijkt mij niet logisch, je kunt toch ook de downloadfunctie van IE niet uitzetten?
Kan je ook in Opera een Bookmarks Toolbar maken, zoals in FF
Ik ken Firefox verder niet maar bedoel je soms de knop "Panelen" boven in beeld?

thx,

wat ik boedoel met download manager, is het overzicht dat ie geeft van file die opera op dat moment aan het downloaden is. het vervelende is dat zodra je een download start, ie vervolgens deze active download in een nieuwe tab laat zien. (en maakt deze tab actief).

Maw, ik 'save' een file , en vervolgens opent oepra een nieuwe tab (met als content het download proces) en maakt deze actief.

-

Wat ik bedoel met Bookmarks Toolbar, is dit
getstarted_tn.gif

Mooie screenshots. :thumb:

Dat met de bookmarks werk alsvolgt.
-- Klik op de knop "Panelen" boven in je scherm.
-- Selecteer nu bladwijzer (rechts in je scherm).
-- Sleep nu de bladwijzen die je wilt gebruiken naar je werkbalk.

Ik heb op deze manier ook een paar knoppen van bladwijzers naast de adresbalk staan.

Wat het downloaden betreft heb ik het venster van de het dowloaden verkleint.
Dat kan door met je rechtermuisknop op de tab te klikken en te kiezen voor "vorig formaat".
Dit verkleinde venster wordt in het vervolg ook onthouden door Opera (je kan het venster naar smaak uit/inrekken).
Je kunt het venster ook wegklikken als je dat wilt, je haalt het weer tevoorschijn door voor Extra --> Dowloads te kiezen.
Wanneer een dowload klaar is en je hebt het venster weggeklikt wordt rechts onder in het scherm een popup weergeven dat de download binnen is.

thanks voor de hulp. Tis even wennen maar deze browser kick toch wel ass. Langzaam maar zeker krijg Opera de look en feel die ik wil, maar er is nog 1 ding wat de tegen houdt om echt te switchen. In FF gebruik ik de extensie 'adblock', dit zorgt ervoor dat advertensie niet getoont worden in de geladen pagina's. Dit is echt een verademing. Geen flikkerende banners meer.

Is er voor Opera ook een dergelijke plugin beschikbaar, want de default solid ad banner blocker van opera9 werkt niet echt OK (je moet de content per site opgegeven die je wil blocken, zoek meer een generieke oplossing). Heb je een goede suggestie voor een beaalde plugin. bv Geenstijl.nl laat nu nog een banner zien, terwijl ik deze in FF niet zie

Laatst bewerkt:
Zoiets ben ik nog niet tegengekomen, je zou de rechtermuisknop kunnen proberen, en dan "sitevoorkeuren bewerken", tabblad inhoud.
Je kunt nu per site aangeven wat je wilt zien/horen en wat niet.
Kan soms heel nuttig zijn. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan