Tab werkt niet meer voor lijst meerdere niveaus

Status
Niet open voor verdere reacties.

KatelijneV

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 nov 2015
Hallo allemaal,

Tot voor kort kon ik voor een lijst met meerdere niveaus nog gewoon op tab klikken voor een tweede niveau in mijn lijst. Ik gebruik meestal de dots: bij het eerste niveau heb ik dan een zwarte, gevulde dot en voor het tweede niveau een lege dot. Als ik nu echter op enter klik en dan op tab, krijg ik gewoon een eerste-niveau (zwarte) dot met een tabruimte als het ware. I hope this makes sense. Ik krijg dus geen tweede-niveaus dot, maar een eerste-niveaus. Ik las ergens dat SHIFT+TAB ook moest lukken, maar dat doet m'n Mac ook niet. Je hebt ook aparte knopjes zoals 'Inspringing vergroten' waardoor ie naar het tweede niveau gaat, maar ik vind dit onhandig en wil gewoon m'n TAB weer gebruiken. Heeft iemand enig idee of dit ergens een verkeerde instelling is die gemakkelijk verholpen kan worden? Ik vind het namelijk superfrustrerend, want ik heb niks veranderd, naar ik weet! :(

Groetjes,

Katelijne

Welkom bij HelpMij !
<Shift>+<Tab> verlaagt het niveau, en <Tab> verhoogt het. Dus als de een niet werkt, zal de ander het ook niet doen. Heb je misschien de laatste tijd instellingen veranderd? Of is er anderszins iets veranderd in je Normal.dot? Je zou eens kunnen proberen om die (de normal.dot) te verplaatsen en/of te hernoemen zodat Word hem niet meer ziet. Er wordt dan een nieuwe aangemaakt met de standaardinstellingen. Dan zouden ook de toetsen weer normaal moeten werken.
Welke knop gebruik je overigens om de lijst te starten? De tweede knop of de derde?

Voor zover ik weet heb ik niks veranderd en zó onhandig met computers ben ik niet dat dat vaak per ongeluk gaat, haha. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik geen idee heb hoe ik de 'Normal.dot' verander, haha. Ik heb geprobeerd bij de derde knop een nieuwe lijst te definiëren, maar daarbij kan ik alleen de zwart-gevulde dot vinden en niet de rest van de 'normale' tekens bij die opsomming (gevulde dot, lege dot, vierkantje). Normaal gebruikte ik altijd de eerste knop (met die zwarte dots) om m'n opsomming te beginnen en dat ging altijd goed, ook met de meerdere niveaus. Mweh, ik heb echt alles afgezocht en geprobeerd, maar het lukt gewoon niet. :(

We hebben het hier toch wel over de knop <Lijst met meerdere niveau's>? Die biedt standaard de genummerde lijst met puntjes, en daar hoef je volgens mij weinig aan te sleutelen. En ook een lijst met opsommingstekens. Maar je kunt daar ook makkelijk een nieuwe lijst definiëren, dat is uiteraard geen probleem.

De Normal.dot(m, x) vind je waarschijnlijk ergens in deze constructie:
C:\Users\<Gebruikersnaam>\AppData\Roaming\Microsoft\Sjablonen

Schermafbeelding 2015-11-23 om 21.30.04.jpg De bijgevoegde foto is datgene wat ik zie als ik op 'Lijst met meerdere niveaus' klik. Ik heb een MacBook Air, dus ik kan er niet met de stappen komen die u zei en eerlijk gezegd weet ik ook niet hoe ik er op de Mac bij kom. Ik heb geprobeerd een nieuwe lijst te definiëren, maar daar kan ik dus alleen maar de zwarte, gevulde stip vinden en niet de rest, zoals ik al zei.

De 'open' stip is niks anders dan de letter O in het letterype Courier New :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan