Tabbed browsing officieel in Internet Explorer 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
<font size="2">Microsoft bevestigd Tabbed Browsing officieel.</font>

<font size="2">Het was eigenlijk al sinds <b><i><a href=http://www.security.nl/article/10186/1/Tabbed_browsing_in_Internet_Explorer_7.html target=_blank>februari</a></b></i> bekend, maar Microsoft heeft nu officieel bevestigd dat tabbed browsing in Internet Explorer 7 aanwezig zal zijn. Toch moeten IE gebruikers niet al teveel verwachten van de nieuwe optie in de beta van IE7, aangezien die vooral gericht is op de implementatie van security en compatibiliteit van de tabs. Het IE ontwikkelteam hoopt via de beta feedback te krijgen om zo bugs in de nieuwe feature te verwijderen. Ook heeft men gekeken naar security lekken in andere browsers met tabbed browsing. "Sommige mensen hebben gevraagd waarom we tabs niet eerder aan IE hebben toegevoegd. In eerste instantie maakten we ons zorgen over de complexiteit en consistentie; zal het gebruikers meer verwarren dan helpen?" zegt Dean Hachamovitch in het <b><i><a href=http://blogs.msdn.com/ie/default.aspx target=_blank>IEBlog</a></b></i>, die toegeeft dat men de verkeerde beslissing heeft genomen, maar die nu recht gaat zetten.</font>

<font size="1"><i>Bron: Security.nl</font></i>

Zo; ben erg benieuwd!

Tabbed Browsing is een techniek die mij helemaal verliefd op FF heeft gemaakt.

Er zitten nog steeds dingen in FF waarvan je denkt dat het een beginnende browser is (wat deels ook zo is). En voor de beveiliging ben ik niet bang (zie ook: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?s=&threadid=212397 )

Maar als je dit weer leest: Deer Park ben ik toch wel erg benieuwd!

Ik laat ze sowieso beiden op mijn PC staan voorlopig :thumb:.

Volgens mij is de browserstrijd nu pas echt losgebarsten.

Tabbed browsing is zo ongeveer de enige reden (nog) die ik heb om toch met de Firefox te surfen.
Ik hoop dat MS z.s.m. met TB begint.

Meer details over tabs in IE 7 bekend

Zaterdag 28 mei 2005, webwereld.nl Tony Schreiner, ontwikkelaar van Internet Explorer, heeft meer details over tabs in Internet Explorer 7 bekend gemaakt. De gebruiker staat centraal.

Schreiner schrijft dit op het Internet Explorer weblog. Gebruikers van alternatieve browsers kennen het fenomeen 'tabbed browsing' al langer. Hiermee kan een surfer meerdere websites openen binnen één venster en zo ruimte op de taakbalk besparen en efficiënter werken.

Dat Internet Explorer 7 met deze mogelijkheid komt was al langer bekend. Schreiner gaat nu dieper op de materie in. Zo zal het niet mogelijk zijn om scripts te schrijven die een pagina in een nieuwe tab openen. Een pagina openen in een nieuwe tab gaat door op een link te klikken met de control-knop ingedrukt of door op de link te klikken met het scrollwiel van de muis. De alternatieve Firefox bijvoorbeeld, werkt exact op dezelfde manier.

Speciale vensters, waar bijvoorbeeld een werkbalk verdwijnt, openen in een nieuw venster. Dit geldt ook voor vensters die niet te vergroten of te verkleinen zijn. Standaard pop-ups zullen in de voorste, nieuwe tab openen. De gebruiker zal in de uiteindelijke versie van de browser dit gedrag zelf kunnen instellen en aanpassen.

IE 7 niet voor oudere Windows-systemen

De nieuwe browser van Microsoft, Internet Explorer 7, is alleen geschikt voor het Windows XP-besturingssysteem. IE 7 leunt namelijk zwaar op Service Pack 2.

Doordat IE 7 erg veilig moet zijn, maakt de browser gebruik van de veiligheidstechnieken van Windows XP. Hierdoor kunnen gebruikers van oudere versies van Windows de browser niet gebruiken. Dit hebben de ontwikkkelaars bekendgemaakt op het weblog van Internet Explorer.

Critici klagen dat de browser mensen dwingt over te stappen naar Windows XP, terwijl de opvolger Longhorn in 2006/2007 gepland staat. Gebruikers van Windows 2000 en oudere Windows-versies worden overigens niet verplicht over te stappen, aangezien er vele alternatieven voor handen zijn, zoals Firefox en Opera.

Bron: Webwereld.nl

Eerder werd nog gezegd dat IE 7 wellicht WEL voor gebruikers van Windows 2000 uit zou komen. Dit blijkt nu dus niet het geval te zijn.

Minder gebruikersrechten in Internet Explorer 7

Microsoft heeft bevestigd dat de rechten voor gebruikers in Internet Explorer 7, standaard veel strenger staan ingesteld dan nu het geval is bij IE 6. Door het instellen van de gebruikersrechten hoopt de softwaregigant hacking aanvallen via de browser te voorkomen. Tijdens de TechEd conferentie vertelde Microsoft dat de nieuwe browser van allerlei security en privacy verbeteringen voorzien is, waarmee de grootste internetdreigingen bestreden worden. "We hebben het opnieuw ontworpen om zo exploits te voorkomen" liet Gordon Mangione weten, die IE 7.0 als een browser omschreef met minimale gebruikersrechten. De verbeteringen zijn gebaseerd op de Secure Zones die in de huidige versies van IE al aanwezig zijn, en voorkomen dat onbetrouwbare websites ActiveX commando's kunnen uitvoeren. (eWeek) Bron: security.nl Zie ook: breekpunt.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan