• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad beveiligen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Visiplan

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2005
Nieuwe vraag:

Kan ik een tabblad ook beveiligen en dan bedoel ik dat ze er ook helemaal niet op kunnen kijken.

Heb hem nu wel gewoon middels "blad beveiligen" en "Tabblad verbergen" verborgen en beveiligd, maar ik wil eigenlijk niet dat als er een keer iemand gaat 'prutsen' met het bestand dat deze het tabblad te voorschijn kan toveren.

Opsomming: Kan ik middels een wachtwoord een tabblad dusdanig beveiligen dat deze niet in te kijken is?

Ga naar de VB-editor (alt +F11) en kies in de projectverkenner op het blad dat je wilt verbergen.

Kies nu in het eigenschappen venster ( als deze niet zichtbaar is op F4 drukken) bij visible : 2 - xlsheetveryhidden.

Het blad is nu door een gebruikers die niet in de VBA module (kunnen) komen niet zichtbaar meer te maken.

Werkt uitstekend, nu maar hopen dat ze niet gaan kijken of er nog bladen zijn die verborgen zijn of niet.

Maar dat zal wel los lopen...

Bedankt, TOPPIE JOPPIE:thumb: :thumb:

in de sheet waar de formule´s etc. staan om die te verbergen zodat een derde ze niet zien kan. het gemakkelijks is: In de cellen, kolommen waar de formules´staan gewoon de kolommen en of rijen verbergen. vervolgens de sheet beveiligen. een derde moet dan het wachtwoord kraken.

En hoe kun je dit weer ongedaan maken? Ik krijg: Eigenschap visible van klasse Worksheet kan niet worden ingesteld.:confused:

Beveiligen is goed om te voorkomen dat er in gerommeld gaat worden door mensen die er geen verstand van hebben met het gevolg dat het werkblad niet meer goed werkt.

Beveiligen werkt niet echt voor diegene die er wel wat in willen veranderen. Dit zijn vaak juist de mensen die er wel wat van af weten. Goed beveiligen is haast niet mogelijk.

Indien je een zo'n goed beveiligd werkblad weet te maken dat echt niemand er meer inkomt (???) en met 1 of meerdere macro's, dan bestaat de kans dat je werkblad niet gebruikt wordt i.v.m. veiligheid (mogelijke virussen). I.v.m. veiligheid kan het zijn dat je je werkblad moet voorzien van een certificaat denk ik.

Besteed daarom de meeste aandacht aan het werkblad dat dit stabiel is en geen foutmeldingen kan geven en wees een beetje trots op je zelf als je dit zo voor elkaar hebt.

Grt,
deSmid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan