• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad debiteuren gegevens nieuwe klanten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter CHDR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

CHDR

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2009
Hallo
Ik ben niet zo goed met formules in excel en heb een vraag over het bijgevoegde bestand:
In het tabblad debiteuren gegevens wil ik alleen nieuwe klanten plaatsen.

In het tabblad rittenlijst wil ik als ik bijv getal 100 invul dat deze de gegevens (opdrachtgever,van postcode en huisnummer) overneemt van het tabbblad debiteuren gegevens. (Dit moet dan automatisch gebeuren) dus 100 invullen en de rest automatisch invullen

Als ik bij het tabblad factuur bij debiteuren nummer het getal (bijv 100) invul dat er boven, de naam,straat postcode en woonplaats automatisch worden ingevuld

Kan dit en wie stuurt mij de oplossing
Als ik de formules of macros zie kan ik de rest wel kopieren

Alvast erg bedankt

Bijlagen

Naam en adres gegevens worden in bijgevoegd bestandje ingevuld.

Succes,
Martin

Bijlagen

Gelijk nog een vraagje er overheen:
Op het tabblad "Rittenlijst" geef je aan dat dit voor 1 dag is. Is het dan net zo als in dit voorbeeld dat elke debiteur er maar 1x op voorkomt?

Martin

Gelijk nog een vraagje er overheen:
Op het tabblad "Rittenlijst" geef je aan dat dit voor 1 dag is. Is het dan net zo als in dit voorbeeld dat elke debiteur er maar 1x op voorkomt?

Martin

Hoi
Ja dit kloptHet is maar voor 1 dag en andere dagen moet ik dan weer invullen
Ik ga niet elke dag rijden

Heeft u ook nog oplossingen op mijn andere vragen:
In het tabblad rittenlijst wil ik als ik bijv getal 100 invul dat deze de gegevens (opdrachtgever,van postcode en huisnummer) overneemt van het tabbblad debiteuren gegevens. (Dit moet dan automatisch gebeuren) dus 100 invullen en de rest automatisch invullen

Tja, dat is een deel van de vraag die ik niet begreep om de volgende reden:
De postcode's op jou rittenlijst komen niet overeen met de postcode's van het blad debiteurenlijst.
Daarnaast laat je toch ook wel eens iets ergens anders ophalen met weer een ander adres als aflever adres?
Volgens mij is hier dus handmatig invullen effectiever.

Martin

Tja, dat is een deel van de vraag die ik niet begreep om de volgende reden:
De postcode's op jou rittenlijst komen niet overeen met de postcode's van het blad debiteurenlijst.
Daarnaast laat je toch ook wel eens iets ergens anders ophalen met weer een ander adres als aflever adres?
Volgens mij is hier dus handmatig invullen effectiever.

Martin

Goh het is moeilijker dan ik dacht allemaal
Wat ik dus voor elkaar wil krijgen is dat op het tabblad debiteuren gegevens alleen gegevens handmatig invoer
Dan wil ik graag bij het tabblad factuur aangeven zoals u al heeft gedaan dus dat is wel prima zo
Dan bij het tabblad rittenlijst wil ik graag als ik bijv 100 in type in de B kolom dat deze dan degegevens automatisch invult en deze dan haalt uit de debiteuren gegevens

Voor mij erg moeilijk maar u bent er zo mee klaar
hahahaha
Excel is mooi maar wel moeilijk te doorgronden

Hoop dat u begrijpt wat ik bedoel
Als u wil en tijd heeft mag u van mij alles veranderen zodat ik toch krijg wat ik voor elkaar wil krijgen
Hoop dat u begrijpt wat ik bedoel
Alvast erg bedankt voor uw hulp

Plaats de volgende formule in D5 :
Code:
=ALS(B5="";"";VERT.ZOEKEN(B5;debiteurengegevens!$A$4:$K$8;11;0))
en trek deze door naar beneden met de vulgreep. De postcode van de debiteur wordt overgenomen.

Succes,
Martin

Laatst bewerkt:

In bijgevoegd bestandje heb ik een aantal formules gebruikt, waarme je voorlopig wel uit de voeten kan. Als je verder hulp of uitleg nodig hebt hoor ik het graag van je.

Succes,
Martin

Bijlagen

Welkom op Helpmij.:)

Ik heb de titel aangepast "Help" zegt niets over je vraag/probleem.

In bijgevoegd bestandje heb ik een aantal formules gebruikt, waarme je voorlopig wel uit de voeten kan. Als je verder hulp of uitleg nodig hebt hoor ik het graag van je.

Succes,
Martin

Hallo Martin

Tot nu toe werkt alles zoals u het gemaakt had
Ik heb e.e.ea verandert in de layout en nu werkt de formule die u gemaakt had in de factuur niet meer.
Wat ik dus nog graag zou willen weten of het mogelijk is dat als ik bij debiteuren nummer op het tabblad factuur een getal invoer, welke hij dan van de debiteuren gegevens haalt er automatisch een factuur komt van de ritten die gemaakt zijn met dat nummer

Groeten Charlie

Bijlagen

Soms is een formule gemaakt om te "slepen" met de vulgeep (kijk eens onder F1 bij excel - help) Als je die dan van de ene rij of kolom knipt en op een andere rij plakt, kloppen de verwijzingen niet meer. :(
Dit heb ik aangepast voor je. ;)

Succes,
Martin

Bijlagen

Ben ik weer!!!

Soms is een formule gemaakt om te "slepen" met de vulgeep (kijk eens onder F1 bij excel - help) Als je die dan van de ene rij of kolom knipt en op een andere rij plakt, kloppen de verwijzingen niet meer. :(
Dit heb ik aangepast voor je. ;)

Succes,
Martin

Als ik het getal 104 intype bij debiteuren nummer op tabblad factuur komt er in A33 een fout te staan in de formule.(#GETAL!)
Voer ik het getal 106, 107, enz. t/m 110 in dan zie ik niet welke ritten hij gemaakt heeft, terwijl hij wel op de rittenlijst staat vermeld. (gegevens worden niet overgenomen).
Excel is erg moeilijk en missschien toch iets te hoog gegrepen allemaal voor me
Hoop dat u me weeeer wil helpen

Bijlagen

CHDR,

Je hebt je rittenlijst langer gemaakt dan het bereik van de formule's. Dit heb ik aangepast voor je. Als je er een avondje aan gaat zitten en de functies bekijkt die ik gebruikt heb (staan vermeld in het bestand) dan kan je zelf dit soort aanpassingen maken.
O,ja probeer samengevoegde cellen te vermijden - veel formule's vinden dit niet zo prettig.

Nou succes dan maar, en schroom je niet om verder te vragen.
Martin.

P.S.
ALs jouw vraag klaar is wil je die dan op opgelost/afgehandeld zetten?

Bijlagen

Ik wil deze bijdrage leveren aan de moeste arbeid van Thankyou ;) nl. een macrootje die cellen B5 tot M31 in de gepaste kolommen leegmaakt .

Bijlagen

@ Daniel,

Goede aanvulling, dank daarvoor.

Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan