tabblad draadloze verbindingen niet te vinden, ook niet met WZC

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitskikker

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2005
Beste mensen,

ben inmiddels al uren bezig om een draadloze verbinding op te zetten, heb ook deze procedure al gevolgt:
Wireless Zero Configuration

Dit kan je aanzetten via:
- Start
- Uitvoeren
- intypen: services.msc [enter]
- opzoeken: Wireless Zero Configuration

geen tabblad draadloze verbindingen bij mij, dus ik kan geen kant op. Heb inmiddels naar mij gevoel alles al geprobeerd, hoop toch dat iemand mij de gouden tip kan geven :)

het gaat om een toshiba satellite laptop A10 - s 203
met schone XP home edition servicepack 3 en IE 8

groetjes, blitskikker

Laatst bewerkt:
kijk eens op welke channel je de router laat uitzenden ? want sommige netwerk kaarten komen niet boven een beperkt kanaal uit, probeer hem eens op 8 of 9 of 10 of 11 te zetten mischien vind je draadloos hem dan wel ;)

mvg
Rutger

@fait90
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier nog 2 laptops en daar ondervind ik totaal geen problemen mee en het channel van de router staat op 11. Het is onmogelijk om een draadloze verbinding te vinden omdat de mogelijkheid daartoe er niet is, ik kan dus al helemaal niet zoeken naar draadloze verbindingen. Ik zit nu met een kabel aangesloten en dat werkt prima....tis me een raadsel..

@mrmusic
ik heb deze laptop van iemand overgenomen, moet je helaas het antwoord schuldig blijven...

gr.blitskikker

Laatst bewerkt:
De vraag is, heb je de driver van je wifi wel geinstalleerd ?

staat onder start > rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > apparaatbeheer

ook een vraagteken of een uitroepteken bij je draadloos ?

mvg
Rutger

De vraag is, heb je de driver van je wifi wel geinstalleerd ?

staat onder start > rechtermuisknop op deze computer > eigenschappen > apparaatbeheer

ook een vraagteken of een uitroepteken bij je draadloos ?

mvg
Rutger

...er staat een geel uitroepteken bij PCI modem...heb geprobeerd om drivers te vinden, maar staat totaal geen info over welk modem ofzo...ik begin steeds meer te geloven dat er helemaal geen wlan mogelijk zit op dit laptopje al zit er voorop wel een knop on/off ........welke uiteraard op on staat ;)...denk dat het optioneel is!

gr. blitskikker

Laatst bewerkt:
Kijk dan eens onder apparaatbeheer of je ergens gele vraagtekens en / of uitroeptekens ziet staan.

En daarnaast: is je draadloze adapter wel ingeschakeld op die laptop?

...er staat een geel uitroepteken bij PCI modem...heb geprobeerd om drivers te vinden, maar staat totaal geen info over welk modem ofzo...ik begin steeds meer te geloven dat er helemaal geen wlan mogelijk zit op dit laptopje!

gr. blitskikker

Dat PCI modem is geen probleem, heb je niet nodig.

Maar als er verder geen rare tekens in apparaatbeheer staan, en bij de netwerkadapters daar geen draadloze adapter, dan heb je die inderdaad niet!

Bij de productomschrijving van Toshiba staat ook:

Draadloze technologie : Wireless LAN upgradeable

Bron: http://nl.computers.toshiba-europe.....broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=65863

Kijk dan eens onder apparaatbeheer of je ergens gele vraagtekens en / of uitroeptekens ziet staan.

En daarnaast: is je draadloze adapter wel ingeschakeld op die laptop?

...er staat een geel uitroepteken bij PCI modem...heb geprobeerd om drivers te vinden, maar staat totaal geen info over welk modem ofzo...ik begin steeds meer te geloven dat er helemaal geen wlan mogelijk zit op dit laptopje ...al zit er voorop wel een knop on/off ........welke uiteraard op on staat ...denk dat het optioneel is!

Dat PCI modem is geen probleem, heb je niet nodig.

Maar als er verder geen rare tekens in apparaatbeheer staan, en bij de netwerkadapters daar geen draadloze adapter, dan heb je die inderdaad niet!

Bij de productomschrijving van Toshiba staat ook:

Draadloze technologie : Wireless LAN upgradeable

Bron: http://nl.computers.toshiba-europe.....broadvision.session.new=Yes&PRODUCT_ID=65863

ja precies, mrmusic...dat is lekker dan...ga me er dan maar in vediepen hoe ik er zo'n kaartje inkrijg..de bedoeling is om draadloos tte gaan...bedankt in ieder geval voor je hulp!

gr. blitskikker

Gewoon simpel draadloos USB adaptertje kopen en klaar!

Gewoon simpel draadloos USB adaptertje kopen en klaar!

hey das een goede tip! Ik heb hier een Sitecom WL-172 liggen..bedoel je er zo een??..wat die pakt het laptopje dus ook niet.......installeert de software wel maar doet verders nix..
gr.blitskikker

hoe stom kun je zijn....heb hier 2 van die adaptertjes van sitecom, zien er precies hetzelfde uit maar met 2 verschillende nummers de wl-168 en de wl-172...moet ik natuurlijk wel de goede installatie cd gebruiken hé bij de juiste adapter..dat was dus het hele probleem..maar ja..opgelost nu...dank voor op het goede spoor zetten mrmusic!

ik sluit deze post alszijnde opgelost ;)

vr.gr. blitskikker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan