• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad een aantal keer kopiëren + tabbladnaam linken aan cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verovsl1406

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2020
Ik heb een excelbestand waar het eerste tabblad "adressenlijst" is en waar ik diverse adressen invul.
Mijn tweede tabblad "Adres" is een tabblad die telkens gekopieerd zou moeten worden volgens het aantal adressen die ingevuld zijn in het tabblad "adressenlijst".
Indien de tabbladen gekopieerd zijn dient het tabblad de naam te krijgen van het adres die vermeld werd in het tabblad "adressenlijst".
Het aantal tabbladen zou enkel gemaakt moeten worden volgens het aantal ingevulde adressen. Deze zou wel uitbreidbaar moeten zijn. Ik zou ongeveer een 200 adressen moeten kunnen invullen die vervolgens dan zoveel tabbladen krijgen. Indien ik in het tabblad "Adressenlijst" een wijziging aanbreng in bijvoorbeeld cel A5 dient het tabblad van deze cel dan ook automatisch gewijzigd te worden.

Kan iemand mij helpen aub.
Mijn bestand werd bijgevoegd.

Bijlagen

Waarom niet één "Adres" tabblad van waaruit je gaat filteren? 200 tabbladen wordt heel onoverzichtelijk en is niet praktisch.

Waarom niet één "Adres" tabblad van waaruit je gaat filteren? 200 tabbladen wordt heel onoverzichtelijk en is niet praktisch.

Als je z'n bestand gaat bekijken zie ik ook niet direct hoe je alles in één tabblad gaat persen. Elk tabblad bevat immers gegevens van een andere klant.
Ik persoonlijk zou hier gewoon voor Access kiezen. Maar goed... ik begrijp het wel dat men het in Excel wil, vermits een hoop mensen iets beter Excel kennen.

Super. Je hebt met hier al heel goed mee geholpen.
Nu is mijn vraag nog. Als ik bijvoorbeeld een adres weggooi in het tabblad "Adressenlijst" dan wordt er een nieuw tabblad toegevoegd.
Is het mogelijk dat dit tabblad dan ook verwijderd wordt ?

Nog een bijkomend vraagje.
Als ik nu nog een tabblad zou bijvoegen met "Totaal" zou het dan mogelijk zijn om in de kolom F per rij het totaal te berekenen van alle tabbladen op deze rij ?

Het is de bedoeling dat in het tabblad "Totaal" dan van alle adressen een totaal gemaakt wordt van al de posten zodat je er een overzicht krijgt van alle adressen samen, en dit post (rij) per post (rij).

Een som van alle werkbladen van cel A1 ziet er bijvoorbeeld als volgt uit:
=SOM(Blad2:Blad4!A1)
Waarbij Blad2 de naam is van het eerste werkblad dat geteld moet worden, en Blad4 dat van het laatste werkblad.
Als er nadien nog bladen aan toegevoegd worden, en die bevinden zich NIET tussen deze twee werkbladen, dan worden ze ook niet meegeteld.

Voor het verwijderen van een rij met daarin een naam heb ik niet zo direct een oplossing.

Ik moet echter JVeer wel gelijk geven, dat zo'n excel bestand eigenlijk héél onhandig zal zijn (gezien het grote aantal werkbladen)
Bovendien zullen er ongemerkt wel fouten in sluipen door bovenstaande formule die ik gaf (1 week gebruiken, en 't is wellicht al om zeep).

In feite ben je bezig om met Excel een soort primitieve database na te bouwen, en dan raad ik je echt wel Access aan. De moeite die je nu steekt in het ontwikkelen van een excel bestand zou je dus beter gebruiken om Access te leren, en dan heb je véél sneller een goed werkend bestand.

Bedankt.
Ik weet dat het interessanter is om dit in access te maken maar onze klant wenst dit zo.
En zoals gezegd "klant is koning" :confused:

Als de klant niet van foutmeldingen houdt dan gaat zo vast beter.

Code:
Sub VenA()
  ar = Sheets("Adressenlijst").Cells(1).CurrentRegion
  For j = 1 To UBound(ar)
    If IsError(Evaluate("'" & ar(j, 1) & "'!A1")) Then
      Sheets("Adres").Copy , Sheets(Sheets.Count)
      With ActiveSheet
        .Name = ar(j, 1)
        .Range("A7") = ar(j, 1)
      End With
    End If
  Next j
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan