• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad in formule herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bres13

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2010
Hoi.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Ik wil vanaf een eerste tabblad een projectnaam kunnen ingeven en vervolgens in een formule erlangs kunnen aangeven dat ik in dat tabblad met dat projectnaam een cel kan gaan opzoeken. Gaat dit?

In bijlage een voorbeeld.

Bijlagen

Hoi.

Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen. Ik wil vanaf een eerste tabblad een projectnaam kunnen ingeven en vervolgens in een formule erlangs kunnen aangeven dat ik in dat tabblad met dat projectnaam een cel kan gaan opzoeken. Gaat dit?

In bijlage een voorbeeld.

Formule voor cel C3

=INDIRECT("'"& SPATIES.WISSEN(B3)&"'!B3")
Het resultaat is de waarde die in cel B3 staat van het naastgelegen projectnaam.
Bedoel je het zo?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Formule voor cel C3

=INDIRECT("'"& SPATIES.WISSEN(B3)&"'!B3")
Het resultaat is de waarde die in cel B3 staat van het naastgelegen projectnaam.
Bedoel je het zo?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Neen, wat ik bedoel is het volgende; stel dat ik een sheet met als naam Derkx heb staanin CEL A7 dat ze 5,000€ hebben. In onderstaande sheet wil ik in CEL B2 het resultaat hebben van wat in de Derckx sheet A7 staat. Maar de formule moet dan zelf de sheet DErckx kunnen zoeken.

A B
1 Projectnaam EURO
2 Derkx 5,000
3

Is het nu duidelijker. In bijlage een voorbeeld.

Bijlagen

Ik hoop het.

Code:
=VERSCHUIVING(INDIRECT("'"&SPATIES.WISSEN($B3)&"'!B$2");1;2;1;1)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kan je me dit in het engels ook even zeggen of in bijlage excel aanpassen zodat ik het zie, zo begrijp ik de formule niet helemaal.

Alvast bedankt

Kan je me dit in het engels ook even zeggen of in bijlage excel aanpassen zodat ik het zie, zo begrijp ik de formule niet helemaal.

Alvast bedankt
Code:
=OFFSET(INDIRECT("'"&TRIM($B3)&"'!B$2");1;2;1;1)

Afhankelijk van je versie moet je wellicht komma's gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan