Om in excel wat taken te automatiseren ben ik wat gaan stoeien met VBA.
Maar omdat ik niet snel tevreden ben neemt het echter steeds grotere vormen aan, en loop ik nu vast. Nu kan ik vrij goed overweg met Excel,maar heb me nooit bezig gehouden met VBA en begrijp dus niet alle code's.
Naar aanleiding van een hele hoop voorbeelden van diverse site's heb ik een bestandje gemaakt (en bijgevoegd.)
Ik zou graag een sheet(tablad) willen toevoegen zodra ik via een userform een nieuw project ingeef. Het tabblad moet dan dezelfde naam krijgen.
Hiervoor gebruik ik onderstaande code:
In excel 2007 werkt dit, in excel 2003 echter niet ??
Heeft iemand een oplossing wat er anders zou moeten voor excel 2003 ? of iets wat in beide versies moet werken ?
Ik heb het excel bestand iets compacter gemaakt vanwege de max. grootte voor de bijlage, dus hopelijk werkt alles verder nog.
Bvd.
Antoine
Maar omdat ik niet snel tevreden ben neemt het echter steeds grotere vormen aan, en loop ik nu vast. Nu kan ik vrij goed overweg met Excel,maar heb me nooit bezig gehouden met VBA en begrijp dus niet alle code's.
Naar aanleiding van een hele hoop voorbeelden van diverse site's heb ik een bestandje gemaakt (en bijgevoegd.)
Ik zou graag een sheet(tablad) willen toevoegen zodra ik via een userform een nieuw project ingeef. Het tabblad moet dan dezelfde naam krijgen.
Hiervoor gebruik ik onderstaande code:
Code:
Private Sub Ok_button_Click()
If Len(Txt_wa) > 7 Then
MsgBox "Gelieve niet meer dan 7 cijfers in te geven bij ProjectNr. ", vbExclamation, "Wa. Nr."
Txt_wa.SetFocus
Exit Sub
ElseIf Txt_omschrijving = "" Then
MsgBox "Gelieve een omschrijving in te vullen", vbExclamation, "Omschrijving"
Txt_omschrijving.SetFocus
Exit Sub
ElseIf Cbo_Cap_Gr = "" Then
MsgBox "Gelieve een planner in te vullen", vbExclamation, "Capaciteitsgroep"
Cbo_Cap_Gr.SetFocus
Exit Sub
Else
Dim lrij As Long
lrij = ActiveSheet.Range("C65536").End(xlUp).Row
Cells(lrij + 1, "C").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Txt_wa.Text
Cells(lrij + 1, "D").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Txt_omschrijving
Cells(lrij + 1, "E").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Cbo_Cap_Gr.Value
Cells(lrij + 1, "F").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Selecteer_start.Value
Cells(lrij + 1, "G").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Selecteer_eind.Value
'Nieuw werkblad aanmaken met dezelfde naam als het project.
Worksheets.Add after:=Worksheets(Worksheets.Count)
ActiveSheet.Name = Blad1.Cells(lrij + 1, "C").Value
Leeg_button_Click
Range("C9").Select
End If
Leeg_button_Click
End Sub
In excel 2007 werkt dit, in excel 2003 echter niet ??
Heeft iemand een oplossing wat er anders zou moeten voor excel 2003 ? of iets wat in beide versies moet werken ?
Ik heb het excel bestand iets compacter gemaakt vanwege de max. grootte voor de bijlage, dus hopelijk werkt alles verder nog.
Bvd.
Antoine