• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad kopieren met reset functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

crappy

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2016
In mijn excel bestand heb ik een aantal makro functies.

Het is de bedoeling dat tabblad 1 wordt gevuld en als er een extra artikel aangevraagd wordt, ze met een knop op de druk een nieuw tabblad kunnen invoegen met de originele startwaarden van tabblad 1.

Huidige kopieer code is:
Private Sub CommandButton2_Click()

'Sub Copier1()
'Replace "Sheet1" with the name of the sheet to be copied.
ActiveWorkbook.Sheets("Aanvraagform").Copy _
after:=ActiveWorkbook.Sheets("Aanvraagform")
'End Sub

End Sub

Nu wordt het ingevulde tabblad gekopieerd naar een nieuw tabblad, maar wordt deze niet terug gezet naar de originele waarde.

Hoe krijg ik dit voor elkaar.

Alvast bedankt voor de input

Helpt het als je eerst een kopie maakt van het niet ingevulde blad en in de kopie de gegevens invoert?

Het moet toch ook kunnen dat het tabblad wordt gekopieerd en dat de originele waarde opnieuw wordt geladen in de kopie?

Hoi,
Fantastisch:rolleyes:
In mijn excel bestand heb ik een aantal makro functies.
Wat moeten we hiermee?
Nu wordt het ingevulde tabblad gekopieerd naar een nieuw tabblad, maar wordt deze niet terug gezet naar de originele waarde.
Wat is de originele waarde?
Zet uw code tussen codetags zoals Excelamateur duidelijk heeft aangegeven en post een vb bestandje zodanig dat de helpers een idee hebben van wat je wilt bereiken.

In de bijlage het formulier

Op het moment dat ik de VBA code kopieeer in de teksteditor, worden alle tab's e.d. verwijderd.

De bedoeling is het volgende:
Aanvraagform (sheet 1)wordt ingevuld.
als er nog een artikel moet worden aangevraagd, druk je op de knop extra artikel.
Dan kopieert excel de gegevens van Aanvraagform (sheet 1) naar een nieuw tabblad.
Echter zou ik graag het nieuwe tabblad met de startwaarde hebben van Aanvraagform (sheet1). Alle geselecteerde en ingevulde informatie moet dan gereset zijn.

Het koppieren lukt, echter neemt het nieuwe tabblad dan alle ingevulde waarde over.

Alvast bedankt

Bijlagen

Hoi,
Waarschijnlijk is dit de bedoeling? Ik heb een leeg Aanvraagform (zonder geselecteerde en ingevulde informatie) gekopieerd en het de naam Master gegeven. Dit tabblad (Master) is verborgen. Als je nu in het tabblad aanvraagform op [knop voor extra POS artikel] drukt wordt de Master (lege aanvraagform) gekopieerd.
Hier in bijlage, kan je testen
Nog een tip (off topic), probeer in het vervolg als je een werkblad ontwerpt GEEN samengevoegde cellen te gebruiken, VBA en samengevoegde cellen zijn absoluut geen vrienden.

Edit: ik heb de code onder de knop wat aangepast zodanig dat je geen foutmelding krijgt als je vergeet een naam in te vullen of als je op annuleren drukt.
Code:
Private Sub CommandButton2_Click()
On Error GoTo OOPS:
Sheets("Master").Visible = True
Sheets("Master").Copy After:=Worksheets(Worksheets.Count)
NewPageName = InputBox("Wat is de naam van het nieuwe werkblad?")
ActiveWindow.ActiveSheet.Name = NewPageName
Sheets("Master").Visible = False
Exit Sub
OOPS:
MsgBox "Je kan geen nieuw tabblad aanmaken zonder deze een naam te geven!", vbExclamation
Application.DisplayAlerts = False
ActiveSheet.Delete
Application.DisplayAlerts = True
Sheets("Aanvraagform").Activate
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dit is helemaal top.

Bedankt voor je hulp.

Je hebt weer iemand heel blij gemaakt :d

Dit is dus de oplossing die ik bedoelde.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan