• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad kopieren of splitsen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

rozebooz

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2012
Hallo,

Ik zit met een probleem. Waarvan ik denk dat het eigenlijk redelijk makkelijk moet kunnen worden opgelost.

Helaas ben ik echt een oen met excel.. Ik heb het al meerdere keren geprobeerd en gezocht naar een oplossing
maar kan er niet wijzer uit worden.. Sorry als het echt 3 muisklikken werk is!! Maar ik snap er
echt niks van.

Ik heb een mooi bestand om mijn boekhouding in te doen. Deze wil ik aanpassen.
Namelijk: Nu is er 1 lijst waar ik al mijn inkomen en uitgaves in zet maar ik wil hem
3x verdubbelen zodat het overzichtelijker wordt. 1 voor uitgaves, 1 voor inkomens en
1 voor product verkoop. Hij hoeft enkel verdubbeld te worden. Maar de nieuwe
bladen moeten dan wel mee worden berekend in de andere bladen(maandoverzicht en
jaaroverzicht).

Nu heb ik geprobeerd, door jawell.. Kopieren en in een nieuw tabblad plakken
(had van te voren kunnen bedenken dat dat niet zou werken)

Maar misschien dat ik het verkeerde plakken heb gebruikt??

Ik waardeer het heel erg als iemand mij zou kunnen helpen. Baal er
van dat het me zelf niet lukt en ik ben bang dat ik zelf met mijn
0% verstand van excel een fout maak.!

Ik kan het bestand niet uploaden want hij is te groot maar ik kan hem wel over de
mail sturen.

Groetjes Anna

Dag Anna

Veel tekst en uitleg, maar laat eens een bestand zien, en het beoogde resultaat dat je wenst, dan krijgen de forum leden een beter overzicht van je vraag.

Hallo Jean Paul.

Ik kan het bestand helaas niet uploaden. hij is namelijk 3mb groot en als zipbestand ook nog ongeveer 700kb. Ik ben bang dat het alleen
via de mail kan.

Wat ik graag zou willen.

Ik heb 1 tabblad (boekingslijst) die ik graag 3 keer wil hebben. Verder is er nog een tabblad: maandoverzicht en jaaroverzicht. Het tabblad boekingslijst hoeft niks aan worden veranderd verder, enkel verdubbelen.

Alleen als ik deze wil verdubbelen worden de 2 nieuwe tabbladen niet mee genomen in de berekeningen op de andere tabbladen.(maandoverzicht en jaaroverzicht) enkel het origineel wil hij berekenen.

Is het makkelijk op te lossen? Dat de formules in maandoverzicht en jaaroverzicht ook de nieuwe bladen mee gaat berekenen of zullen hier dan
erg veel codes moeten worden veranderd?

Als je er naar wilt kijken stuur ik het bestandje graag naar je op. (of je moet een andere mogelijkheid weten om hem hier op het forum te plaatsen.)

Groetjes Anna

Laatst bewerkt door een moderator:
Dag Anna
Mijn eerste indruk is dat je teveel dubbele zaken in je bestand gaat plaatsen, en dat moet niet , ik heb je bestand niet gezien, maar misschien moet je een andere opbouw overwegen, indien het geen gevoelige informatie is kan je het posten via mijnbestand.nl, indien wel gevoelige informatie kan je me prive email in een prive bericht plaatsen.
Ik kan er dan eens naar kijken maar ik kan je niets beloven.

Zit me net te bedenken dat het ook zo kan.

Hier heb ik mijn bestandje vandaan. kant en klaar:

http://www.tresviri.nl/downloads/cat_view/8-excel-administratie

het gaat dus om de tabbladen boekingslijst, maandoverzicht en jaaroverzicht.
De rest is voor mij niet voor toepassing dus heb ik verborgen staan.

De boekingslijst zou ik graag 3 keer willen. Omdat het nu lastig is met
uitgaves en inkomens. En ik vind het overzichtelijk om mijn product verkoop
en diensen apart te hebben.

Ik bestandje echt fijn werken, enkel dat alles door elkaar staat vind ik
erg onhandig.

Groetjes Anna

Anna
Jij wil dus een aparte boekingslijst voor voor verkoop en een voor diensten, en een voor in en uitgaven, dan zal je alle formules in maand en jaar overzicht moeten aanpassen, je hebt een goed werkend voorbeeld, ik zou daar niet te veel aan wijzigen.
Als je een overzicht wil hebben van bepaalde diensten zou ik een apart filterblad maken om een overzicht te raadplegen.

Hoi Jean paul,

Het is dus helaas niet makkelijk kopiëren en plakken. Ik zal het is gaan proberen. Helaas heb ik 0 verstand van
formules maar zal me er is in gaan verdiepen!

Ik ben er gelukkig al wel achter gekomen hoe ik alle behandelingen enz. mooi in een lijst kan toevoegen(jaaroverzicht)
en precies kan zien waar mijn meeste inkomsten en uitgaves zitten.

Dank je wel voor je moeite!

Ik kom er helaas echt niet zelf uit. Weet iemand waar ik terecht kan als het me zelf niet lukt een bedrijf? Of iemand hier op het forum? Ik heb er best wat voor over om het naar mijn zin te krijgen maar het moet ook niet overdreven veel kosten.

Mijn vrouw is vrijwilligster voor de speel-o-theek en daarvoor heb ik het boekhoudprogramma 'Mil7' genomen. Gratis, maar wel heel veel mogelijkheden. Wellicht kun je daar veel makkelijker mee uit de voeten dan met een Excel sheet.

Anna
Laat eens een deel van je bestand zien, dan kunnen we je misschien verder helpen, je kan een lijst maken waar alles in staan, om je inkomsten te weten maak je een filter die je aanpast met validatie.

Hallo,

sorry dat ik zo laat reageer. Ik ben inmiddels weer een poging gaan doen om toch mijn wensen voor elkaar te krijgen, want ik kan geen ander fijn boekhoudprogramma vinden. Ik ben me is gaan verdiepen in de codes

Sommige codes snap ik wel wat de bedoeling is. Maar bij deze?

Dit is bijvoorbeeled Cel L5, Maand 1, Inkomsten
=SUMIF(H:H;L3;B:B)

met al deze soort gelijke codes worden gegevens van het tabblad ''boekingslijst'' meegenomen in de berekeningen van maandoverzicht. Nu moet ik alleen zorgen de kopieen ''boekingslijst2'' en ''boekingslijst3'' ook meegenomen worden. verder mag alles het zelfde blijven. Want het zijn precies dezelfde pagina's.

Dit is Cel L5 Maand 1 Inkomsten
=SUMIF(H:H;L3;B:B)
Dit is Cel L6 Maand 1 Uitgaves
=SUMIF(H:H;L3;C:C)

Dit is Cel L11 Maand 1 Voorheffing
=SUMIF(H:H;L3;E:E)

Naar mijn idee moet ik bij alle 12 de maanden deze codes iets aanpassen. Maar ik ben er nog niet achter hoe.
L3 houd in dat het maand 1 is. Daar hoef ik dus duidelijk niet aan te komen.
En de rest tussen haakjes volgens mij ook niet. Al ben ik er niet precies over uit waar die voor staan.

Volgens mij moet er wat voor komen te staan. bij de SUMIF.

Ik hoop dat iemand weet hoe ik dit moet veranderen.

Het zijn de formules in kolommen A tot I op tab Maandoverzicht die je moet aanpassen. De blauwe vlakken moet je uitblijven.
Pas de formules op rij 2 aan en trek daarna alles door naar beneden.

Laatst bewerkt:
Hoi Rudi,

Dank je wel voor je reactie. Ik zat al te twijfelen omdat alle letters daar ''miste''. Helaas heb ik nog niet uitgevonden hoe ik die zichtbaar kon maken.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen? Ik hoop dat jij dat weet.

alvast bedankt,

Groetjes Anna

Het was even zoeken, maar ik heb het gevonden. Dit ziet er wat beter uit, volgens mij moet het zo gaan lukken:)!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan