Tabblad lokale gebruikers mist

Status
Niet open voor verdere reacties.

Brandt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jul 2009
Geachte Forumleden,

Graag wil ik in verband met een pas aangeschafte homeserver de namen van mijn gebruikersaccounts op alle computer gelijk krijgen, zodat de homeserver deze vanaf alle computers direct herkend.
Dit moet gebeuren in het tabblad dat sttat onder configuratuescherm/systeembeheer/computerbeheer/lokale gebruikers en groepen.
Dit is op mijn mediacenter PC prima gelukt, alleen op mijn laptop en een tweede pc staat het tabblad lokale gebruikers niet onder het tadblad computerbeheer.
Als als administrator ingelogd, maar dat bracht ook niet de oplossing.
Wie kan mij vertellen hoe ik betreffend onderdeel wel kan benaderen?

Met vriendelijke groet , Ronald

[...]alleen op mijn laptop en een tweede pc staat het tabblad lokale gebruikers niet onder het tadblad computerbeheer.
[...]

Ik neem aan dat het hier (o.a.) Windows XP Home pc's betreft? Kijk dan onder Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts

Overigens kan het ook via de gebruikersprompt:
net user nieuwegebruikersnaam bijbehorendwachtwoord /add
Moet deze gebruiker ook nog lokale administratorrechten hebben:
net localgroup administrators nieuwegebruikersnaam /add
PS: Als nieuwegebruikersnaam bestaat uit 2 (of meer) woorden, dan moeten er "-tekens omheen, dus stel dat Piet Hein moet worden toegevoegd met wachtwoord lekkeronbekend:
net user "Piet Hein" lekkeronbekend /add
en stel dat het wachtwoord leeg moet blijven:
net user "Piet Hein" "" /add

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Ja het betreft hier 2 windows XP machines.
De redebn dat de aanpassing echt onder het genoemde tabblad moet gebeuren is dat de homeserver daar kijkt naar een tweede naamsvermelding van je account die niet altijd dezelfde is als degenen die je aanmaakt en ziet onder gebruikers in het configuratiescherm.
Deze informatie komt uit een ander forum over de homeserver, maar daar weet men ook geen raad met mijn probleem.
Je andere oplossing snap ik nog niet helemaal, mar dat zal wel door het tijdstip komen, ga ik morgen nog even naar kijken.

Groeten,

Ronald

Ik neem aan dat het hier (o.a.) Windows XP Home pc's betreft? Kijk dan onder Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts

Overigens kan het ook via de gebruikersprompt:
net user nieuwegebruikersnaam bijbehorendwachtwoord /add
Moet deze gebruiker ook nog lokale administratorrechten hebben:
net localgroup administrators nieuwegebruikersnaam /add
PS: Als nieuwegebruikersnaam bestaat uit 2 (of meer) woorden, dan moeten er "-tekens omheen, dus stel dat Piet Hein moet worden toegevoegd met wachtwoord lekkeronbekend:
net user "Piet Hein" lekkeronbekend /add
en stel dat het wachtwoord leeg moet blijven:
net user "Piet Hein" "" /add

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik bedoelde niet gebruikersprompt (dat bestaat niet :cool:), maar de opdrachtprompt.

Doe maar eens:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
of
Start -> (Alle) Programma's -> Bureau-accessoires -> Opdrachtprompt

en type daar in:
net user /?

Je ziet dan wat ik bedoelde met gebruikers toevoegen via de opdrachtprompt.

Op dezelfde manier kun je ook kijken wat net localgroup precies doet:

Doe maar eens:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
of
Start -> (Alle) Programma's -> Bureau-accessoires -> Opdrachtprompt

en type daar in:
net localgroup /?

Verder snap ik dat verhaal over Home-server waar je het zojuist over had niet helemaal, maar dat zal dan wel een eigenaardigheid zijn van Home-server.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tijs,

Dit is een eigenaardigheid van windows, soms laat hij je iets anders zien als hij werkelijk intern of over het netwerk gebruikt.
Dit zoek ik morgen ook nog even op en leg het je dan wel uit.
De rest van het verhaal begint me nu wat te dagen na je verdere tips , maar dat komt ook morgen .
Alsvast bedankt voor het meedenken

[/QUOTE]
Verder snap ik dat verhaal over Home-server waar je het zojuist over had niet helemaal, maar dat zal dan wel een eigenaardigheid zijn van Home-server.

Succes,

Tijs.[/QUOTE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan