Tabblad maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dwarsligger

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2011
Mijn beste Forum; Ik zit met een probleem waar ik niet uit kan komen Heb een tabblad gemaakt voor de overlijdens
prentjes in te plaatsen. 9 vakjes op een tabblad, zover gaat alles goed. Maar als ik er een prentje in zet is dat veel te groot daar heb ik wel iets op gevonden door ze onder op een leeg vlakte kopiëren, en daar verkleinen en dan er in
knippen en dan oprekken .Maar dat lijk me op zijn Nuenens. En als ik de 9 opgevuld heb dan kan niet doorgaan op het volgende tabblad. Als ik daar weer 9 vakjes op wil zetten lukt mij dat niet. Ik denk dat ik ze eerst moet vergrendelen, maar ik kan niet vinden hoe dat moet, zouden jullie zo vriendelijk willen zijn op mij de oplossing aan te reiken wacht graag op de uitkomst dwarsligger

Ik snap niet helemaal wat je met 'tabblad' bedoelt, maar ik krijg het zachte vermoeden dat je daarmee een etikettenvel (een tabel dus) bedoelt, en dat het ingelezen plaatje de tabelcellen oprekt. Dat kun je op zich wel oplossen door de tabelcellen een vaste afmeting te geven, of met een macro die de ingelezen afbeelding verkleint naar de juiste afmeting.

Beste OctaFish
De naam moet document zijn; ik zet daar 9 evenredige formaten op maar ik wet niet hoe ik die moet
vergrendelen. want als ik naar het volgende document wil gaan, worden er drie documenten geopend
en er verhuizen naar ieder document 3 prentjes mee. Dus heb ik nog niet alles volgens de regels
gedaan hoop dat ik het nu een beetje heb uitgelegd, en hoop dat je mij kunt helpen Dwarsligger.

Maak eens een voorbeeldje, want eerlijk gezegd snap ik het nog niet helemaal.
De naam moet document zijn; ik zet daar 9 evenredige formaten op maar ik wet niet hoe ik die moet
vergrendelen.
Een document heeft in beginsel één formaat, tenzij je met secties werkt. En elke sectie een eigen papierformaat geeft. Maar ik betwijfel of je dat bedoelt :).

Hallo beste OctaFish ik probeer het nogmaals. 1 klik woord aan wat ik dan zie noem ik document 2 Dan klik ik op invoegen 3 Dan op tabel invoegen 4 aantal kolommen (3) AANTAL RIJEN (3) AUTO AANPASSEN AAN VENSTER EN DRUK OP O K ) 5 Dan plaats ik het pijltje rechts onder en sleep het tot onderaan, en laat het dan los. Nu weet ik hoe ik dit programma vast moet leggen, dat het zich niet meer kan verplaatsen naar een ander document zou u zo vriendelijk willen zijn om mij de oplossing aan te reiken BIJ VOORBAAT BEDANKT DWARSLIGGER

Kijk, we zijn een stuk verder: we weten nu wat je hebt gemaakt, namelijk een tabel :). Die weliswaar wel bruikbaar is, maar toch ook weer niet. Ga ik (gedeeltelijk) terug naar mijn eerste berichtje, waarin ik het woord 'etiketten' liet vallen. Want dat is een heel stuk handiger in jouw geval. Gooi je document dus weg, en begin met het maken van een etikettenvel. <Verzendlijsten>, groep <Maken>, <Etiketten>. Maakt niet uit wat daar staat, want je gaat toch een nieuwe maken. Klik namelijk gelijk op <Opties> gevolgd door <Nieuw>. Vul bij Boven en zijmarge 0 in, bij <Verticaal> en <Etikethoogte> 9,9 en bij <Horizontaal> en <Etiketbreedte> 7.
Geef het etikettenvel een toepasselijke naam, en klik tweemaal op <OK>. Klik vervolgens op <Nieuw document> om een etikettenvel te maken. Je hebt nu een perfect gevulde A4 met 9 vakken, waarin je ongestoord en zonder vervorming je plaatjes kunt zetten.

Hallo OctaFish Heel veel dank voor je oplossing.nu hoef ik als het etiket vol is, (op inleiding te klikken( en dan op hierboven invoegen, en ik krijg er weer een rijtje bij in het volgende etiket hartelijke groeten van mij .dwarsligger en tot de volgende keer.

Mag je de vraag nog oop <Opgelost> zetten :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan