• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad meedere kopieën in een keer maken met op te geven parameter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Friend

Verenigingslid
Lid geworden
31 jan 2009
Beste forummers,

Ik heb een tabblad "origineel". Hiervan moet ik meerdere kopie tabbladen voor aanmaken. Het aantal kan varieren.

Hoe kan ik dit via een opdrachtknop, macro, vba verwezelijken.

Het is de bedoeling dat er gevraagd wordt hoeveel kopieën er gemaakt moeten worden. Dus is het ook mogelijk dit via een paramater op te geven?

Het meest ideale zou zijn als hij gelijk de juiste tabblad naam meegeeft, deze vermeld ik dan in een kolom, bv kolom A van het tabblad data.

Ik zou echt niet weten hoe ik dit zelf zou moeten verwezelijken.

Hartelijk dank.

Friend

Bijlagen

bv.
Code:
Sub hsv()
Dim cl As Range
 For Each cl In Sheets("data").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2)
   If IsError(Evaluate(cl & "!a1")) Then Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = cl
 Next cl
End Sub

Harry,

Fantastisch :thumb: dat werkt super :d

Code:
Sub hsv()

die houden we erin!

Hartelijk dank :thumb:

Is het veel moeite en werk om ook nog een code te schrijven als ik niet de namen vooraf heb maar gewoon een parameter wil opgeven als ik op de opdracht button klik?

Friend

Zoiets?
Code:
Sub hsv()
Dim i As Long, arr
 arr = Split(Application.InputBox("vul wat namen in gescheiden door ""\"" als het er meer dan één is", , , , , , , 2), "\")
    On Error Resume Next
 If arr(0) = False Then Exit Sub
   For i = 0 To UBound(arr)
     If IsError(Evaluate(arr(i) & "!a1")) Then Sheets.Add(, Sheets(Sheets.Count)).Name = arr(i)
   Next i
End Sub

Harry,

Helemaal super:thumb:

Echter één (klein;)) dingetje, als het nog mag, de code maakt echt geweldig mooi nieuwe tabbladen aan ook met de namen die ik kan invoeren :thumb:, echter is het ook mogelijk dat hij het tabblad "org" kopieërt zodat ik de inhoud van dat blad ook in alle kopieën krijg ??

Friend

Beter?
Code:
Sub hsv()
Dim i As Long, arr
 arr = Split(Application.InputBox("vul wat name in gescheiden door ""\""", , , , , , , 2), "\")
 For i = 0 To UBound(arr)
   If IsError(Evaluate(arr(i) & "!a1")) Then
      Sheets("org").Copy , Sheets(Sheets.Count)
      Sheets(Sheets.Count).Name = arr(i)
    Else
      MsgBox "Blad " & arr(i) & " bestaat al"
   End If
 Next i
End Sub

Harry,

Het is perfect :thumb::thumb:

Hartelijk dank voor je hulp :)

Friend

Status
Niet open voor verdere reacties.