Tabblad met voorwaarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hollypro1

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2007
Access 2007
Tabblad keuze met voorwaarden

Ik wil graag kiezen tussen tabblad 1 en tabblad twee, allebei met het zelfde subformulier, maar met verschillende ID keuze
Voorbeeld tabblad 1 (ID 1) en tabblad 2 (ID 2)
Weet iemand een code die ik hier in kan vullen?

Private Sub Pagina2_Click()

End Sub

bvd. Marcel

Als je nog een voorbeeldje kunt maken in 2003 format, dan wil ik er ook wel even naar kijken. Eén ding kan ik je nu al zeggen: de actie Private Sub Pagina2_Click() werkt niet bij het klikken op het tabje, alleen bij klikken op de pagina zelf. Dus een actie hieraan koppelen heeft niet heel veel zin.

OOh, is dat te gemakkelijk?
Ik dacht echt dat je op het tabje drukt je ook de voorwaarde kunt bepalen.

Bij deze het voorbeeld in 2003

Het is echt de bedoeling dat ik verander van tabblad, ook de gegevens per ID verander, heb nu per tabblad een eigen sub-formulier met de voorwaarde.
nadeel hier van is dat als ik het uitlijk van 1 tab verander ik alle sub-formulieren moet aanpassen.

Bijlagen

Zal er een blik op werpen!
Je bent uiteraard niet de eerste die een actie aan een tabblad dacht te kunnen hangen, je zult ook zeker niet de laatste zijn :)

Ik dacht echt dat je op het tabje drukt je ook de voorwaarde kunt bepalen
Dat is ook zo!
De "waarde" van het tabblad wordt bepaald door de huidige pagina (tabje), waarbij de 1ste pagina de waarde 0 geeft.
Bij het aanklikken van een ander tabje, krijgt het tabblad een andere waarde en wordt de 'on change' gebeurtenis van het tabblad getriggerd.
Dus die gebeurtenis kun je gebruiken.

Dat is ook zo!
Helaas Hary, dat is dus niet zo! Je kunt wel achterhalen op welk tabblad is geklikt, door het Change event te gebruiken van het tabcontrol zelf.
Bijvoorbeeld dit, om de naam van het tabblad in een msgbox te zetten:

Code:
Private Sub TabControlTest_Change()
    MsgBox Me.TabControlTest.Pages(Me.TabControlTest.Value).Name
End Sub

Maar het klikken op het tabje zelf is niet af te vangen... Misschien wèl in 2010, dat zou ik niet weten...

Laatst bewerkt:
Dus, ik kan de tabkeuze dus niet gebruiken.
bedankt voor jullie reactie

mvg Marcel

Je kunt wèl de index van de pagina achterhalen; daarmee weet je ook op welke tab is geklikt. De juiste syntax heb ik zo snel niet bij de hand, maar is toevallig onlangs ook onderwerp geweest. Kan het anders wel voor je opzoeken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan