• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad namen verbergen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Belinda S

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2008
Zoek naar een mogelijkheid om de tabbladen NAMEN niet zichtbaar te laten zijn maar NIET via VBA - Eigenschappen - tabblad naam en dan visible zetten op 0-xlSheetHidden.
Dit werkt op zich prima alleen is het tabblad niet meer te openen via een snelkoppeling op een ander tabblad.
Wij zijn bezig een product overzicht te maken.
Op tabblad 1-2 en 3 staan in kolom A de namen van de artikelen.
Elk artikelnaam verwijst middels een snelkoppeling naar een ander tabblad waar de artikelen op staan afgebeeld.
Onderaan de lijst met afbeeldingen op de betreffende pagina staat weer een snelkoppeling die weer verwijst naar de indexpagina op tabblad 1 - 2 of 3.
Voorbeeld:
Op tabblad 1 staat in A2 de naam Hamers
Door op hamers te klikken opent zich tabblad 4 en worden afbeeldingen van alle soorten hamers getoond.
Onder de laatste afbeelding staat weer een snelkoppeling naar tabblad 1
Wij zouden nu graag de tabbladnamen 4 t/m ... willen verbergen zodat er alleen de namen overblijven van de eerste 3 tabbladen.
Is dit mogelijk?
Bij voorbaat dank voor advies en een eventuele oplossing.
Windows XP Home en Excel 2003

Extra > Opties > Weergave > Bladtabs uitvinken.

Dit zal dan wel alle tabbladen onderaan verbergen.

Anders is het niet mogelijk.

Laatst bewerkt:
Beste Belinda,

Je wilt zwemmen, maar niet nat worden. Wordt lastig.
Je kunt geen tabbladen verbergen en automatisch laten verschijnen zonder het gebruik van VBA. Helaas.
Wat is er tegen het gebruik van VBA? Staan bij jullie macro's standaard uit?

Richard

Of selecteer de bladen die je wilt verbergen: Opmaak > Blad > Verbergen.

Hooooo,....gaat niet, k'was te snel.

Laatst bewerkt:
Extra > Opties > Weergave > Bladtabs uitvinken.

Dit zal dan wel alle tabbladen onderaan verbergen.

Anders is het niet mogelijk.

En dan op TAB 1 t/m 3 een knopje maken naar de andere bladen en VOILA.

Groeten,
Jacques

Beste Belinda S ;)

In Excel 2007 heb je wel deze mogelijkheid.
Rechtermuisklik op tabblad en verbergen.

Verborgen tabbladen in Excel 2007 kan men niet tevoorschijn halen in Excel 2003 zonder naar VBA editor te gaan.

Groetjes Danny. :thumb:

Allemaal bedankt voor de reactie.
Bij het nalezen van mijn vraag (wat wij willen bereiken is ons natuurlijk wel duidelijk) blijkt mij nu dat ik waarschijnlijk niet helemaal duidelijk heb gemaakt wat het eindresultaat moet worden.
Wij hebben niets tegen VBA alleen heb ik aangegeven wat ik al heb geprobeerd en dat werkt dus niet.
Het werkboek bestaat uit ca. 50 tabbladen en daarvan willen wij alleen de eerste 3 tabbladen de zg. indexbladen zichtbaar op het scherm hebben.
De andere 47 tabbladen met de afbeeldingen van de artikelen willen wij niet zichtbaar hebben, ze zijn er dus wel alleen niet zichtbaar als het werkboek geopend wordt.
Het moet dus niet mogelijk zijn om direct naar tabblad 4 en verder te springen en dit te openen.
Alles moet gaan vanuit de snelkoppelingen op de indexbladen.
Als op zo'n snelkoppeling geklikt wordt dan opent zich het bijbehorende tabblad.
Als in dat tabblad op de daar aanwezige snelkoppeling geklikt wordt dan wordt weer teruggesprongen naar het gedefinieerde indexblad.
Uit de antwoorden blijkt dat dit niet makkelijk te realiseren zal zijn.
Het mag natuurlijk in VBA als daar de oplossing zou liggen.
Ik hoop met dit antwoord en toelichting het een en ander iets duidelijker gemaakt te hebben.
Bij voorbaat onze dank voor jullie hulp.

Belinda,

Wat is er dan mis met mijn aangedragen mogelijkheid om onder Extra > Opties > Weergave > Bladtabs uit te vinken en dan op blad 1 een linkje te maken naar 2 en 3
enz enz ?

Jacques

Hallo Jacques,

De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik eerst niet helemaal begrepen had wat je precies bedoelde.
Ik heb je oplossing nu uitgeprobeerd en inderdaad voila het werkt.
Is wel iets anders dan wij voor ogen hadden maar dit is inderdaad een eenvoudig toe te passen oplossing waarvoor onze hartelijke dank.
Probleem opgelost.
Nogmaals bedankt.
Belinda

Die suggestie was al onmiddellijk de eerste reply die je kreeg in deze topic :eek:

Ben blij dat het voor jou opgelost is!

Wigi

Hallo Jacques,

De eerlijkheid gebied mij om te zeggen dat ik eerst niet helemaal begrepen had wat je precies bedoelde.
Ik heb je oplossing nu uitgeprobeerd en inderdaad voila het werkt.
Is wel iets anders dan wij voor ogen hadden maar dit is inderdaad een eenvoudig toe te passen oplossing waarvoor onze hartelijke dank.
Probleem opgelost.
Nogmaals bedankt.
Belinda

Eeerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik eigenlijk doorborduurde op de door WiGi aangedragen oplossing :D

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan