• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad opslaan naar pdf

Status
Niet open voor verdere reacties.

Roellie81

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2016
Hoi allemaal,

hopelijk weet iemand hoe ik dit makkelijk kan oplossen:

Ik heb een excel document met verschillende tabbladen die ik graag wil opslaan als pdf documenten (ons examenbureau wil alle documenten per student archiveren).

- Het aantal tabbladen wat geprint moet worden moet flexibel zijn. Standaard zijn de tabbladen genaamd: "nr 1", "nr 2", "nr 3", etc. Wanneer de gebruiker een tabblad goed heeft gebruikt wordt de naam van het tabblad veranderd naar de naam van de student (ook met macro). Dus de tabbladen die opgeslagen moeten worden als pdf zijn in principe alle tabbladen, behalve "voorblad" en alle tabbladen die beginnen met "nr ..." (ik durf het risico wel te nemen dat er geen naam begint met nr)

- Daarnaast moet ik het bestand opsturen naar iemand in het bedrijf. Uiteraard heeft zij een andere locatie om de bestanden op te slaan dan ik dat heb en die ken ik niet uit mijn hoofd. Is er een mogelijkheid in excel om het pad te laten kiezen waar de gebruiker haar eigen map selecteert om in op te slaan?

Alvast bedankt voor het meedenken!

Groeten,
Roel

Bijlagen

Zoiets?

Code:
Sub j()
pad = Application.ActiveWorkbook.Path & "\"
    On Error Resume Next
    For i = 2 To Worksheets.Count
        If Left(Sheets(i).Name, 2) <> "nr" And Sheets(i).Name <> "Voorblad" Then
            Sheets(i).ExportAsFixedFormat 0, pad & Sheets(i).Name, , , , , , 0
        End If
    Next i
End Sub

Code:
pad = thisworkbook.path & "\"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan