• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad per schrijver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kramer

Gebruiker
Lid geworden
12 jun 2002
Hoi,

Ik heb een excel document waarin ik bij hou welke boeken ik gelezen heb.

Nu moet ik elke keer opnieuw sorteren op schrijver wanneer ik wil kijken of ik een bepaalde boek van een schrijver al gelezen heb.

Is het mogelijk om automatisch om per schrijver een tabblad aan te maken en daar alle titels die hij geschreven heeft daar te zetten.

en is het eventueel ook mogelijk dat wanneer je een nieuwe schrijver toevoegd hij automatisch een nieuw tabblad aanmaakt?

Je hoeft niet te sorteren je kunt ook een filter gebruiken.

Klopt, Maar ik wil graag in 1 tabblad alles neer kunnen zetten auteur, titel en jaartal wanneer gelezen. En dan dat hij de titel van het boek in het tabblad van de Juiste auteur zet.

Om de bestaande informatie over meerdere nieuw te maken bladen te verdelen zal er een VBA functie moeten worden gemaakt denk ik. Het automatiseren van een nieuwe schrijver ook. Als je een voorbeeld document plaatst wil ik wel wat voor je maken.

Dan lijkt me een macro die bij het activeren van het werkblad op auteur sorteert iets minder VBA-moeite.
Er zijn zelfs boeken met meer dan 1 auteur; hoe splits je die dan ?
Maar met de tabelfunktie van Excel >2003 lijken me dit allemaal onnodige exercities.

Laatst bewerkt:
Een voorbeeld kan dat duidelijk maken :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan